Trond Langeland er ansatt som ny adm. direktør i Viking Outdoor Footwear AS.

Styret i Viking Outdoor Footwear AS har utnevnt Trond Langeland (50) som ny administrerende direktør for selskapet.

Viking Outdoor Footwear ble kjøpt av Bertel O. Steen-konsernet i 2007 for å styrke satsingen innen Sport & Fritid og for å diversifisere virksomheten. Etter delingen av Bertel O. Steen i to konsern; Bertel O. Steen AS (bil- og eiendom) og Bertel O. Steen Invest AS (øvrig virksomhet), har Viking Outdoor Footwear vært 100% eiet av Bertel O. Steen Invest AS. Viking Outdoor Footwear har siden 1920 laget fottøy som holder føttene tørre og varme. Produktene er spesielt utviklet for norske forhold.

Styret i Viking Outdoor Footwear har nå ansatt Trond Langeland som ny adm. direktør med virkning fra 13. mai i år. Langeland har bred bakgrunn fra salg, markedsføring og ledelse i sterke merkevarebedrifter som Lilleborg, Jordan og Canon.

De siste 6 årene har Langeland ledet en vellykket omstilling av Stanley Security, Norges største selskap innen elektronisk og fysisk sikkerhet for bedriftsmarkedet.

– Jeg gleder meg til å «mønstre på Vikingskipet» og få jobbe med den videre utviklingen av en sterk norsk merkevare med lang og stolt historie. Jeg ser frem til å bli kjent med kunder, kollegaer og samarbeidspartnere», sier Trond Langeland.

– Trond Langeland kan vise til meget sterke resultater i alle sine lederroller, sier styreleder Dag J. Opedal som er glad for å ha fått ham ombord.

Langeland tiltrer stillingen 13. mai 2016.

Eventuelle spørsmål kan rettes til:

Trond Langeland, CEO Viking Outdoor Footwear AS

Mobil +47 915 95 428 eller e-post; trond.langeland@gmail.com

Dag J. Opedal, styreleder i Bertel O. Steen Invest AS og Viking Outdoor Footwear AS

Mobil +47 900 40 460 eller e-post; djopedal@gmail.com