DM Kompetanse AS satser nordisk

Pressemelding   •   mai 09, 2014 08:00 CEST

I erkjennelse av at stadig flere netthandlere ser de nordiske landene som ett marked, satser DM Kompetanse internordisk. I Sverige har selskapet etablert et søsterselskap, og både i Danmark og Finland tilbyr DM Kompetanse den samme bransjekunnskapen som i Norge via strategiske samarbeidspartnere.

– Vi ser at mer og mer av vår business er internordisk og at flere av våre kunder ønsker én hovedkontakt for Norge, Sverige, Finland og Danmark, sier Randi Aarvik (bildet), partner og seniorkonsulent i DM Kompetanse.

I Sverige heter søsterselskapet Market & Media Malmö AB. Selskapet startet i august i fjor, og har på kort tid vokst så mye at utvidelser har vært nødvendig.

DM Kompetanse ble etablert i 1996 som et partnerdrevet og uavhengig dm-byrå. I dag teller selskapet fem partnere, alle med lang erfaring fra både kunde- og leverandørsiden innen direktemarkedsføring, CRM og distansehandel.

– Få ansatte betyr lave kostnader og korte beslutningsveier. Vi henter inn den ekspertisen vi ikke har i eget hus via underleverandører. For våre kunder betyr det at de får alt på et sted: hos oss.

DM Kompetanse retter seg i hovedsak mot konsumentmarkedet og har kunder innenfor bransjer som forlag, aviser og tidsskrifter, distansehandlere som selger varer og tjenester, humanitære og frivillige organisasjoner. Enten det dreier seg om digitale kampanjer, trykte bilag og innstikk, produksjon av DM kampanjer og seleksjon av adresselister, så tilrettelegger DM Kompetanse.

– Det er vår jobb å levere lønnsomhet i kampanjene for våre kunder. Vi hjelper med å velge rett målgruppe, rett kanal og vi vet hva som skal til for å skape en responsutløsende kampanje, sier Aarvik.

DM Kompetanse har vært Business Partner i Distansehandel Norge helt siden BP-ordningen ble startet.

– Det har vært interessant å følge utviklingen til DM Kompetanse. Flere av Distansehandel Norges medlemmer har hatt glede av et samarbeid med DM Kompetanse, og det skal bli spennende å følge den videre utviklingen på det nordiske markedet, sier daglig leder i Distansehandel Norge, Gerhard Anthun.

Distansehandel Norge er bransjeorganisasjon for E-handlere i Norge, og har etablert og styrer godkjenningsordningen Trygg E-handel. Organisasjonen er bransjens talerør og forbrukernes garantist for seriøs og kundevennlig handel.

Med distansehandel menes alle handelsformer der kjøper og selger ikke møtes fysisk. Organisasjonen ble etablert som Norsk Postordreforening i 1983.