PayPal – ny Business Partner

Pressemelding   •   aug 23, 2012 13:03 CEST

Over én million skandinaver bruker PayPal til sine betalingstransaksjoner på nett. PayPal er nå blitt ny Business Partner i Distansehandel Norge.

PayPal ønsker å tydeliggjøre sin tilstedeværelse i Skandinavia og Norge, og ved det vise at vi tror på arbeidet for økt sikkerhet i netthandelen. For å nå slike mål er et samarbeid med Distansehandel Norge og Trygg E-handel-sertifisering veien å gå, sier Jussi Koskinen. Han er PayPals innovasjonssjef for Norden.

PayPal er et av de ledende selskapene i betalingsbransjen, og har siden starten i 1998 opprettet mange kontorer internasjonalt, blant annet også i Skandinavia der PayPal har over én million aktive brukere, hvorav vel 300 000 i Norge..

PayPal muliggjør global e-handel med mer enn 100 millioner aktive kontoer i 190 land over hele verden og støtte for 25 ulike valutaer.

Med PayPal kan du betale, overføre og motta penger på nettet. PayPal har en smidig og sikker betalingsflyt, uten at du utleverer noen av dine betalingsopplysninger til andre. Du kan bruke kredittkortet eller bankkontoen uten å avsløre kontonumrene.

PayPal er også kjent for sine innovative mobilløsninger slik at du kan tilby dine kunder en enkel og sikker betalingsløsning, uansett om kundene handler fra PC, nettbrett eller smarttelefon.

Når din bedrift godtar PayPal, kan det tiltrekke flere kunder. Kjøpere vil føle seg trygge på at de kan kjøpe fra deg uten å dele sin økonomiske informasjon.

Daglig leder i Distansehandel Norge, Gerhard Anthun, uttrykker glede over PayPals beslutning.

– PayPal er et stort og velrenommert selskap med betydelig innflytelse, og vil være en verdifull Busieness Partner, sier Anthun.

Med distansehandel menes alle handelsformer der ikke kjøper og selger fysisk møtes.
Organisasjonen ble etablert som Norsk Postordreforening i 1983.

I alle år har Distansehandel Norge arbeidet for at postordre, seinere også e-handel,
skal være en trygg og kundevennlig distribusjonsform.
Som en konsekvens av dette ble sertifiseringsordningen Trygg E-Handel etablert i 2011.
Trygg E-handel skal sørge for klare, enkle og mer enhetlige rammer for forbrukernes
forventninger og netthandlernes forpliktelser ved handel på nettet.