Viser vei ut i verden

Pressemelding   •   jul 22, 2013 10:41 CEST

Vi har løsningen for norske netthandlere som vil satse på Norden og Europa for øvrig, sier Carsten Stang (bildet) som leder Asendia Norway, et av verdens største post- og distribusjonsselskapers norske avlegger. Bak Asendia står franske La Poste og sveitsiske Swiss Post. Visjonen er ubeskjedent nok å bli best i verden på "bedrift-til-forbruker"-løsninger.

– Vår visjon er å bli ledende tjenesteleverandør av "bedrift-til-forbruker"-løsninger over hele verden, sier Carsten Stang om Asendia som nå er blitt Business Partner i Distansehandel Norge.

– Som en global aktør som opererer gjennom lokale kontorer i 15 land og med et distribusjonsnett som dekker over 200 land, er distansehandel ett viktig område. Ikke minst når det gjelder å bistå norske netthandelsbedrifter med å posisjonere seg internasjonalt. Selv om vi er globale, ser vi at de mest aktuelle markedene for norske bedrifter ligger i Norden og Europa, sier Stang.

Enten kunden er et nystartet firma, en etablert liten eller mellomstor bedrift, eller et globalt konsern, tilbyr Asendia individuelle tjenester og integrerte globale løsninger som kan brukes i hele verdikjeden.

– Vi går i dialog med kunden og arbeider fram forslag som er nøye tilpasset kundens egen strategi og det markedet han vil operere i. Vi gir råd for markedslansering, dokumentproduksjon- og behandling, ut- og innfortolling, samt bistand til å etablere moms-selskap i EU og veiledning i rapportering til utenlandske skattemyndigheter. Varelagring og lagerhåndtering inngår også i våre løsninger, og ikke minst: Hvordan verve og beholde kunder.

– Vi kjenner reglene som gjelder i de ulike land. Det er mer effektivt å la oss ta denne delen av virksomheten, mens kunden kan konsentrere seg om sin egen kjernevirksomhet, sier Stang

Når det gjelder distribusjon av forretningsbrev, pakker, direkte markedsføringsmateriell, aviser og ukeblader påtar Asendia seg jobben med optimere transportkostnader, sørge for pålitelig levering med sporingstjeneste og returbehandling.

– En spennende partner med løsninger som både markedet i sin alminnelighet og mange av våre medlemmer og øvrige partnere vil ha glede av. Det er en styrke å ha fått Asendia med på laget, sier daglig leder i Distansehandel Norge, Gerhard Anthun.

Distansehandel Norge er bransjeorganisasjon for E-handlere i Norge, og har etablert og styrer godkjenningsordningen Trygg E-handel. Organisasjonen er bransjens talerør og forbrukernes garantist for seriøs og kundevennlig handel.

Med distansehandel menes alle handelsformer der kjøper og selger ikke møtes fysisk. Organisasjonen ble etablert som Norsk Postordreforening i 1983.