Vi vil ha din mening om reiselivet rundt Lyngenfjorden

Destinasjonsselskapet Visit Lyngenfjord AS er i gang med å kartlegge nordtromsingene sine meninger om utviklingen av reiselivet i regionen.

Som en del av prosjektet med å bli sertifisert til et Bærekraftig Reisemål har destinasjonsselskapet utarbeidet en innbyggerundersøkelse.

– Vi vil ha din mening om reiselivet rundt Lyngenfjorden. Ved å sende ut en spørreundersøkelse får vi en pekepinn og tilbakemelding på hva dere mener er den beste måten å få framover utvikle Lyngenfjorden som et bærekraftig reisemål, sier leder for prosjektet Marie Kr. Angelsen.

Angelsen understreker at svarene som kommer inn er viktige i den videre sertifiseringsprosessen. Spørreundersøkelsen, som består av ni spørsmål, er tilgjengelig på nettsidene til din hjemkommune eller Visit Lyngenfjord. Spørreundersøkelsen avsluttes 29.september.

– Gjennomføringen av undersøkelsen tar bare noen få minutter! Svarene som kommer inn via spørreskjemaet vil bli videreformidlet til våre kommuner og tatt med i videre arbeid i Visit Lyngenfjord. Nå trenger vi deres hjelp for å komme i mål med prosjektet og vi er svært takknemlig for alle som deltar, avslutter Angelsen.

Visit Lyngenfjord jobber med å kvalifisere for Merket for Bærekraftig reisemål.

Merket for Bærekraftig reisemål er et kvalitetsmerke for reisemål i Norge. Merket bygger på en standard som setter tydelige krav til reisemålets evne til bærekraftig virksomhet og utvikling. Merkeordningen er et tilbud til norske reisemål som ønsker å ta et ansvar for reiselivets negative påvirkning på miljøet. Dette forutsetter at reisemålet tar vare på natur, kultur og miljø, styrker sosiale verdier og er økonomisk levedyktig.

• Turisme

• bærekraftig reisemål
  • visit lyngenfjord

• Troms