​Gladnyhet for alle ABBA-fans: MAMMA MIA! THE PARTY kommer til Göteborg!

Pressemelding   •   okt 28, 2019 07:30 CET

Mamma Mia The party. Foto: Dewynters

Neste høst forvandles show-kroen Rondo på Liseberg til en gresk familietaverna, og allerede i morgen legges billettene ut for salg! Gjør deg klar for en musikalsk festaften med kjente låter og god stemning.

Mamma Mia! The Party har premiere på Rondo på Liseberg i Göteborg den 28. august. Billettene slippes førstkommende tirsdag 29. oktober. Det er ABBA-ikonet Björn Ulvaeus og Eventum som produserer oppsetningen, hvor Björn selv er eksekutiv produsent.

– Göteborgproduksjonen av Mamma Mia! The Party blir vår tredje, og kommer til å ha premiere rett før Las Vegas. Jeg er veldig glad for at vi fikk logistikken til å gå opp, alt jeg har vært innblandet i har fått en så fin mottakelse i Göteborg. For utenom et besøk på Trädgårns nattklubb i 1971, men det er glemt og tilgitt, sier Björn Ulvaeus.

Göteborgproduksjonen er altså den tredje byen hvor festen Mamma Mia! The Party arrangeres og det er den største satsingen som er gjort på Rondo, som attpåtil fyller 80 år premiereåret 2020. Forestillingen har siden 2016 vært en suksessforestilling i Stockholm med over 800 festkvelder, og drøyt 350 000 besøkende. Nylig hadde festen premiere i London, der det ble en enorm media- og publikumssuksess.

– Det blir et helt nytt underholdningskonsept for Göteborg og hele sør-sverige. Så vi er veldig stolte av å ønske Mamma Mia! The Party velkommen til Rondo, sier Andreas Andersen, daglig leder på Liseberg.

Forestillingen vil by på en helaften med Nikos og hans familie. Det blir knallgod mat og drikke i Mamma Mia-miljø, akkompagnert av sang, dans og nachspiel – alt til ABBA musikk. Rondo kommer etter årsskiftet til å bygges om til Nikos greske taverna, og gjestene får servert en middelhavsinspirert tre-retters middag mens fortellingen spilles ut i lokalet. Her er alle velkomne til å synge med til ABBA-låtene, danse og interagere med skuespillerne.

Foto: Dewynters                                                              Foto: Mats Backer

Info om Mamma Mia! The Party:

Musikalen Mamma Mia! begynte som et eksperiment. Hva kom til å skje om man vevde sammen en story rundt eksisterende sanger, og anvendte låttekster og dialog for å fortelle dem? Slik vokste musikalen fram og senere kom filmen, både den og musikalen ble en stor suksess. I forbindelse med at ABBA The Museum åpnet i 2013, kom også spørsmål om å ha en ABBA-fest i lokalene. Museet var ikke tilpasset en slik type fest, men like rundt hjørnet i Stockholm fantes det et mer egnet lokale ved navn Tyrol, som lå på Gröna Lund. Det ble urpremiere på Tyrol i 2016 og publikum fikk oppleve en eksotisk gresk taverna fylt med sang, dans og fengende ABBA-låter.

Les mer om Mamma Mia! The Party

Visit Sweden markedsfører varemerket Sverige og svenske destinasjoner og opplevelser utenlands. I Norge har vi kontor i Oslo. Nordmenn er de i verden som reiser aller mest til Sverige. I 2018 var antallet overnattinger over 3.5 millioner. Det er svenske staten som eier Visit Sweden, sammen med Svensk Turism AB.