Nyhet på Liseberg: Skremmende moro i Skogen

Pressemelding   •   sep 18, 2019 07:30 CEST

Halloween på Lisberg. Foto: Liseberg AB

I høst er utvalget av skrekk og gru i Gøteborg, større enn noen gang. Den 11. oktober er det premiere for Halloween på Liseberg og i år vil de skremme besøkende med et splitter nytt spøkelseshus ved navn Skogen. I Skogen tas du med på en ubehagelig vandring utendørs – selvfølgelig i mørket!

Skogen er ikke det eneste skremmende Liseberg har å by på i år, for fornøyelsesparken er spekket med andre uhyggelige og morsomme opplevelser. Totalt finnes det fire spøkelseshus og to skrekk-områder, i tillegg til Skogen. Det er den ellers så harmoniske Lustgården på Liseberg som i år blir fylt med mørke krefter, ekle vesener og ond natur. Vandringen gjennom Skogen skjer i små grupper og vil bli en skogstur du sent vil glemme.

– Det er ingen vanlig spøkelsestur eller skogstur vi prater som her, og kanskje vil dine verste mareritt vekkes til live i mørket. Mange kan kjenne seg igjen i at en plass forandrer seg helt når mørket faller på. Når hver skygge eller lyd spiller deg et puss og vekker frykten, sier Sandra Leiknes, produsent av spøkelseshusene på Liseberg.

Det er første gang Lisberg lager et spøkelseshus utendørs, men skrekk-områder utendørs har de hatt en stund, både Distrikt Z og Cirkus Bisarr er skrekk-områder som er åpne under Halloween-sesongen.

– I skrekk-områdene kan du bevege deg fritt og betrakte aktørene på avstand. I Skogen følger du en løype. Her må du gi deg hen til skrekken og de skumle opplevelsene. Det kommer til å bli eklere enn noensinne, sier Sandra Leiknes.

Selv om det finnes mange skrekkopplevelser for de tøffeste rundt om i parken, har de også et godt utvalg av mindre skumle områder, hvor det er koselig høststemning, tøys, tull og godteri. De fleste attraksjonene er åpne på Liseberg i denne perioden, og de minste kan kose seg i det forheksede Kaninland

Info:

Halloween på Liseberg har premiere 11. oktober og er åpent helgene 11.-13., 18.-20., 25.-27 og hele uken fra 28. oktober til 03. november.

Visit Sweden markedsfører varemerket Sverige og svenske destinasjoner og opplevelser utenlands. I Norge har vi kontor i Oslo. Nordmenn er de i verden som reiser aller mest til Sverige. I 2018 var antallet overnattinger over 3.5 millioner. Det er svenske staten som eier Visit Sweden, sammen med Svensk Turism AB.