Sesongåpning for Skara Sommarland: Spennende nyheter for badeglade nordmenn

Pressemelding   •   mai 31, 2016 07:30 CEST

Den 3.juni åpnes portene til en av nordmenns sommerfavoritter på den andre siden av grensen – nemlig Skara Sommarland. Parken byr på spenstige nyheter, som den tredelte vannsklien Snakepit som garantert vil få det til å kile i magen!

– Det er fantastisk å nok en gang kunne tilby våre gjester en nyhet som er helt i toppklasse. Snakepit blir et godt tilskudd til vannparkens andre attraksjoner, og ettersom den er tre attraksjoner i én, kommer den også til å øke parkens kapasitet kraftig, sier Emma Edquist, markedssjef ved Skara Sommarland.

Den nye ”slangen” i (bade)paradiset har tre ulike baner, Mamba, Anaconda og Viper, og de tre løpene byr på helt forskjellige opplevelser. Snakepit vil ha en kapasitet på 700 gjester i timen.

Kul camping

Også campingplassen, som ligger vegg i vegg med parken, kan skilte med flere nyheter i år. Ti premium-hytter er spesialdesignet for Skara Sommerland, og kompletterer overnattingsutvalget som fra før av består av 500 husvognplasser og 300 hytter og leiligheter. Luksushyttene er 35 kvadratmeter store, og har åtte sengeplasser fordelt på to soverom.

– Det er moro å nå kunne tilby gjestene våre et overnattingsalternativ i luksusklassen. Premium-hyttene våre har egen veranda, og ligger nært vannparken og alt det Skara Sommarland kan tilby, sier Anders Elfström, campingansvarlig på Skara Sommarland.

Også minigolf-entusiastene får enda en grunn til å bestille plass på campingen. I år åpner nemlig en ny eventyrgolf, med ni minigolf-baner. Hver bane har hentet inspirasjon fra parkens vannattraksjoner som Cobra, Big Drop, Vortex og årets store nyhet – Snakepit.

For mer informasjon om Skara Sommarland, klikk her

For bilder, klikk her

Visit Sweden markedsfører varemerket Sverige og svenske destinasjoner og opplevelser utenlands. Vi finnes i 12 land rundt om i verden, og her i Norge har vi kontor i Oslo. Nordmenn er de i verden som reiser aller mest til Sverige. I 2015 var antallet overnattinger nesten 3,5 millioner. Det er svenske staten som eier Visit Sweden, sammen med Svensk Turism AB.