Moderne Askeladden skal skape engasjement i vinter-Telemark

Pressemelding   •   jan 29, 2018 07:30 CET

Kanskje vil Den Moderne Askeladden oppleve soloppgangen på Gaustatoppen? Følg med i Visit Telemarks sosiale kanaler.

Skien, 29. januar. Visit Telemark, i samarbeid med fylkets skisentre og reiselivsaktører, vil vise frem vinteraktiviteter på ny måte i sosiale medier med konseptet Den Moderne Askeladden Winter Edition. Stine Hartmann sammen med reisekompiser vil utforske vinteraktiviteter fire helger i februar og mars. – Dette vil gi godt engasjement, sier markedssjef Håkon Nordby.

Sommerens Askeladden-tur ga stort engasjement blant følgere i sosiale kanaler. Visit Telemark skal nå fremover arbeide enda mer med helårlig markedsføring. Derfor vil Visit Telemark og vinterdestinasjonene ta Den Moderne Askeladden-konseptet videre og lanserer Den Moderne Askeladden Winter Edition. Det blir også med nye fjes som reisefølge; farmen-deltaker Karianne og danske Kasper. Se sommerens rundtur her

Stor engasjement, Visit Telemarks følgere er gode ambassadører

– I de dagene Den Moderne Askeladden var på tur i sommer ble 104 800 minutter video fra opplevelsene sett. Det var 737 prosent opp fra de to ukene før vi startet prosjektet. Vi mener at konseptet vil gi oppmerksomhet og lyst til å besøke vårt flotte fylke på vinteren også. Vi så at det var en eksplosiv økning i engasjement på sosiale medier under sommerturen, det vil si antall delinger og kommentarer. Vist Telemarks følgere er gode ambassadører. Gjennom vinterversjonen av den Den Moderne Askeladden skal Stine og Co vise at Telemark virkelig er et vintereventyr for både store og små. Vi satser på å skape stor interesse, nysgjerrighet og engasjement blant både våre eksisterende og nye følgere. Ikke minst håper vi at flere tar turen til Telemark for å oppleve vinteren, forteller markedssjef Håkon Nordby i Visit Telemark.

– At ekte personligheter formidler opplevelser på stedet, mer eller mindre i real time, er noe vi også ser gir god oppmerksomhet. Vi har god erfaring fra bloggeren Silvia og Charter-Svein med flere i Rauland. Vi er derfor glade for initiativet fra Visit Telemark. Gjennom gode samarbeidsprosjekter vil vi kunne nå bredere ut i flere kanaler, sier Torben Andersen i Rauland Turist og Telemark Alpin.

Nye fjes; Farmen-deltaker Karianne fra Notodden og danske Kasper

Den Moderne Askeladden får med seg reisefølge i vinter og i tillegg møter hun personer på skidestinasjonene. Fjorårets Farmen-deltaker og instagramer Karianne Amlie Whalstrøm fra Notodden og instagramer Kasper Thurah fra Danmark som er bosatt i Telemark, blir med to helger hver. – Vi er så heldige å få med to Telemark-baserte personligheter som sammen med Stine Hartmann skal vise frem spennende og morsomme vinteraktiviteter. De skal delta i konkurranser, lære Telemarkkjøring og kanskje oppleve soloppgangen på Gaustatoppen. Her blir det formidlet mange morsomme og flotte opplevelser, så følg med på Visit Telemark i sosiale medier, oppfordrer prosjektleder Alina Olsen i Visit Telemark.

Telemark skal markedsføres hele året

– Visit Telemark skal fremover arbeide enda mer for å markedsføre opplevelser hele året. Dette prosjektet er en start på intensiveringen av denne jobben, sier daglig leder Caroline Laurhammer i Visit Telemark.

Den Moderne Askeladden Winter Edition vil bli gjennomført følgende helger og steder: 3.-4. februar (Haukelifjell og Vrådal), 24-25. februar (Gautefall og Lifjell), 17.-18. mars (Rauland) og 24.-25. mars (Gaustablikk og Gaustatoppen).

Filmer, bilder og artikler blir distribuert på Visit Telemarks facebook- og Instagram-kontoer, på www.telemarkshistorier.no/askeladden samt gjennom Kaspers, Kariannes og Askeladden Stines kanaler.

Telemark tilbyr et bredt spekter av aktiviteter for hele familien. Med sin ideelle blanding av attraksjoner, fantastisk natur, historie, kultur og underholdning, er Telemark det perfekte stedet å nyte en helg eller ferie. Visit Telemark er det overordnede destinasjonsselskapet for Telemark og arbeider for at fylket skal bli oppfattet som et spennende og attraktivt feriested.

Velkommen til rike opplevelser i Telemark. Ett reisemål. Tusen muligheter.

Kommentarer (0)