Telemark med omfattende TV2-avtale

Pressemelding   •   jan 26, 2017 14:35 CET

Fra lanseringen av TelemarksVeka med representanter for prosjektet, Visit Telemark, Telemark Fylkeskommune og Bø Sommarland.

Bø, 26. januar 2017. En rekke representanter i Telemark lanserer i dag TelemarksVeka og en samarbeidsavtale med TV2. Den innholdsrike avtalen med TV2 inkluderer en hel uke med TV-sendinger fra Telemark i ulike programformat 19.-25. juni. God Morgen Norge vil besøke utvalgte destinasjoner og Bø Sommarland får stort direktesendt familieshow på St. Hansaften. Sommarland Skifestival sine konkurranser i Bø og Lunde, med hele norgeseliten i langrenn på startstreken, vil også sendes i beste sendetid på TV2s hovedkanal.

Et langsiktig prosjekt med TV2 for å skape spennende aktiviteter
– Vi er stolte av å lansere 5-årsavtalen som ble signert forrige uke etter flere måneders arbeid. Det er veldig gøy og motiverende at Norges største kommersielle kanal vil være med å bygge opp vårt arrangement til et kjent nasjonalt begrep, sier prosjektleder Tormod Hynne.

TelemarksVeka har som mål å skape aktivitet i hele fylket. I tillegg til skiarrangementene som allerede er godt etablert i Bø og Nome, inviteres nå andre aktører/lag/foreninger til å utvikle egne arrangement under samme paraply. – Det har allerede vært forespørsler, og det er hyggelig å endelig kunne offentligjøre konseptet. Et langsiktig mål er et innholdsrikt program med stor aktivitet i hele Telemark, sier Hynne.

Langrennseliten, underholdning og reiseopplevelser fenger
– Vi gleder oss til å komme til Telemark i sommer og lage folkefest på selveste St.Hansaften. Samle folket foran skjermen, men også foran scenen og by på det beste av musikk og underholdning samt ha idrettsprofilene tilstede. Vi gleder oss også til å være tilstede igjennom uka, så dette blir et fint samarbeid for TV2 og vi gleder oss til sommeren, sier Jarle Nakken, programdirektør TV2.

Christine Espeland, redaksjonssjef TV2 Sporten forteller videre: «TV2 har etterhvert lang tradisjon med å reise rundt i landet, være ute på idrettsarrangement, møte publikum, og vi gleder oss nå masse til å fortsette samarbeidet med TelemarksVeka, Norges Skiforbund og de største profilene der. Landets stjerner på rulleski midt i beste sendetid hele helgen. Bedre blir det ikke!»

– Vi har vært i Telemark flere somre og det er et kjempebra konsept. Vi trives i Telemark, det er gode treningsforhold og gode konkurranser. Der ønsker vi å være, og den kommersielle avtalen med TV2 gjør at det er enda mer interessant for langrenn å være der. Da får vi markedsført oss på sommerstid, sier Vidar Løfshus, landslagssjef langrenn.

Nettverk for å samle aktiviteter og få Telemark på kartet
– For Telemark som feriedestinasjon er denne avtalen svært gunstig. Markedsføring for millioner rett før fellesferien starter er en gavepakke for alle oss som jobber med å selge fylket. Vi gleder oss til å knytte tettere bånd med TV2, og skal bidra til at det beste fra Telemark kommer ut til det norske folk via tv-ruta, sier Caroline Laurhammer, direktør i Visit Telemark.

Nettverket av deltagere i TelemarksVeka består av reiseliv, næringsliv, det offentlige, stiftelser, og ikke minst hundrevis med frivillige. – Det samme nettverket som i 2014 var med å skape Sommarland Skifestival i Midt-Telemark, tar nå ny sats og lanserer TelemarksVeka. Vi inviterer samtidig flere kommuner og flere aktører med på morroa. Erfaringen gjort de siste årene er at denne typen samarbeid kan skape store ringvirkninger i form av mer aktivitet i fylket. Nå legger vi lista betraktelig høyere, sier prosjektansvarlig Marianne Dale i destinasjonsselskapet for Midt-Telemark.

Fylkesordføreren gleder seg også mye til å vise frem Telemark. – For noen år siden var fylkeskommunen med å så et frø, Skifestivalen. Nå, fire år senere, så har vi et stort velfungerende nettverk som har ordnet en gigantkontrakt.  Dette kommer til å føre til samhold i fylket og ikke minst muligheten til å vise frem det unike vi har; De tusen skattene som er i Telemark. Jeg har lyst til å gratulere de som har stått på for å få dette i land og jeg har lyst til å gratulere TV2 med et scoop! Jeg gleder meg til å være med på mye morro og galskap og ikke minst vise frem hele fylket, sier Sven Tore Løkslid, fylkesordfører i Telemark.

Prosjektleder:
Tormod Hynne
E-post: tormod@sommarlandskifestival.no
Telefon: 907 29 744

Visit Telemark:
Caroline Laurhammer
E-post: caroline@visittelemark.no
Telefon: 952 155 33

Destinasjonsselskapet i Midt-Telemark:
Marianne Dale
E-post: marianne@boitelemark.com
Telefon: 413 33 310

Telemark tilbyr et bredt spekter av aktiviteter for hele familien. Med sin ideelle blanding av attraksjoner, fantastisk natur, historie, kultur og underholdning, er Telemark det perfekte stedet å nyte en helg eller ferie. Visit Telemark er det overordnede destinasjonsselskapet for Telemark og arbeider for at fylket skal bli oppfattet som et spennende og attraktivt feriested.

Velkommen til rike opplevelser i Telemark. Ett reisemål. Tusen muligheter.

Kommentarer (0)