BDO og Visma Mamut tilbyr digitalt regnskap til småbedrifter

Åtte av ti norske virksomheter har fire eller færre ansatte, i følge Statistisk sentralbyrå. BDO og Visma vil derfor nå samarbeide om å tilby digitaliserte regnskapstjenester til småbedriftsmarkedet i norsk næringsliv.

- BDO har de siste årene vokst raskt innen markedet for regnskapstjenester for store og mellomstore virksomheter. Gjennom avtalen med Visma Mamut kan vi nå tilby en enkel og kostnadseffektiv løsning også for de aller minste, sier Andreas Vik, Partner i BDO.

Samarbeidsavtalen innebærer at BDO vil tilby det nettbaserte økonomisystemet Visma eAccounting til virksomheter med få ansatte og som ønsker å gjøre deler av eller hele regnskapsføringen selv.

- Vi er veldig glade for at BDO har valgt Visma eAccounting for sin satsning mot småbedriftsmarkedet. BDOs kompetanse på revisjon og regnskap sammen med våre erfaringer rundt produktutvikling av skyløsninger for SMB-markedet, vil gi oss gode muligheter til å være en driver i den digitale endringen regnskapsbransjen er inne i, sier Kenneth Løvold, Administrerende Direktør i Visma Mamut.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Andreas Vik, Partner og leder regnskap, BDO, tlf. 917 86 525, andreas.vik@bdo.no
Kenneth Løvold, Managing Director, Visma Mamut AS, tlf. 997 07 670,  kenneth.lovold@visma.com

Om BDO
BDO er et av landets ledende miljøer innen revisjon, advokattjenester, rådgivning og regnskap. Med over 1350 ansatte og 70 kontorer over hele landet sikrer vi både lokalkunnskap og nasjonal kompetansekraft. BDOs internasjonale nettverk består av over 154 land med mer enn 64 000 ansatte.

• Økonomi, finans

Om Visma

Visma gjør virksomheter mer effektive. Konsernet leverer programvare, outsourcingstjenester, innkjøpsløsninger, innfordringstjenester, butikkdataløsninger, samt IT-relatert utviklings- og konsulentvirksomhet. Visma forenkler og automatiserer virksomhetsprosesser innenfor både privat og offentlig sektor. 400 000 nordeuropeiske kunder benytter Vismas produkter og tjenester, og ytterligere 330 000 bruker Visma som hosting-partner. Konsernet har 7 400 ansatte og hadde i 2015 en omsetning på NOK 8 338 mill. Se visma.no og visma.com

Lage Bøhren