Pressemelding -

Visma styrker satsingen på skybaserte løsninger for eiendomsmeglere og bemanningsforetak med kjøp av Websystemer AS

Visma kjøper Websystemer AS, leverandør av skybaserte komplette løsninger for eiendomsmeglere og bemanningsforetak. Websystemers løsning, Webmegler, er et av de mest utbredte systemene for eiendomsbransjen i Norge, mens løsningen Webtemp brukes av over 120 bemannings og rekrutteringsselskap.

– Websystemers skybaserte løsninger er blitt fagmiljøenes foretrukne system, og selskapets visjon om strømlinjeforming og digitalisering av eiendomsmegler- og bemanningsbransjen passer godt med Vismas strategi, sier administerende direktør i Visma Software, Erlend Sogn.

Webmegler er et komplett skybasert system for eiendomsmeglerforetak. Løsningen er en av de mest utbredte i bransjen i Norge og støtter elektronisk budgivning e-tinglysing med BankID.

Webtemp er et skybasert, skalerbart system for bemanningsforetak med over 120 bemannings- og rekrutteringsselskap som benytter den komplette løsningen med integrasjoner mot de ledende lønns- og regnskapssystemene i Norge. Løsningen inneholder ordrestyring, timefangst, faktura og ferdig lønnsgrunnlag samt direkte publisering på Finn.no, LinkedIn og Facebook.

– Vi skal være en pådriver i digitaliseringen av eiendomsmeglere og bemanningsbransjen, til fordel for kundene. Med strengere myndighetskrav for å sikre boligkjøpere og ansatte i bemanningsforetak, har skybaserte løsninger blitt stadig viktigere. Våre strategiske tanker om fremtiden innfris for både kunder og ansatte gjennom oppkjøpet fra Visma, sier Aksel Valen, partner og daglig leder i Websystemer.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Erlend Sogn, administrerende direktør, Visma Software, tlf. +47 450 02 406
Aksel Valen, daglig leder, Websystemer AS, tlf. +47 913 23 499

Om Websystemer
Websystemer har siden 1995 med hovedkontor i Bergen utviklet og driftet systemløsninger til eiendom- og bemanningsbransjen. Som første leverandør lanserte selskapet allerede i år 2000 rene skybaserte løsninger og er blitt fagmiljøenes foretrukne system. Applikasjonene Webmegler og Webtemp er i dag blant de mest utbredte løsninger i sine segment. Applikasjonene har gjennomgått kontinuerlig videreutvikling de siste 16 årene i tett samarbeid med trofaste kunder.

• Data, telekom, IT

• visma software
  • software
  • oppkjøp

Om Visma

Visma gjør virksomheter mer effektive. Konsernet leverer programvare, innkjøpsløsninger, innfordringstjenester, samt IT-relatert utviklings- og konsulentvirksomhet. Visma forenkler og automatiserer virksomhetsprosesser innenfor både privat og offentlig sektor. 800 000 nordeuropeiske kunder benytter Vismas produkter og tjenester. Konsernet har over 8 000 ansatte og hadde i 2017 en omsetning på NOK 8 537 mill. Se visma.no og visma.com.

Lage Bøhren

Pressekontakt Head of Communication Norway +47 921 57 801