Globetrotter Tove Voss klar med ny reisearrangør

Pressemelding   •   aug 11, 2015 09:00 CEST

Den 11. august slår reisearrangøren Vista Travel dørene opp. I førersetet sitter ingen ringere enn globetrotter og elvecruiseekspert Tove Voss. Med over 50 års fartstid fra reiselivsbransjen sitter hun på enorm kompetanse som reiseglade nordmenn nå skal få nyte godt av.

Tove Voss har ledet flere av de betydeligste turoperatørene i Norge – blant andre Globetrotter, Select Tours og Escape Travel – frem til suksess. Hun har sørget for å gjøre eksotiske destinasjoner og nye reiseformer kjent i Norge og er den som introduserte nordmenn for elvecruise som ferieprodukt for 20 år siden.

Satser sterkt på elvecruise
Når Vista Travel nå starter opp med kontor i hjertet av Oslo, vil nordmenn få både velkjente og helt nye reiseopplevelser å velge i. Hovedsatsingen er elvecruise, men reisearrangøren tilbyr i tillegg reiser med privattog, cruise med små eksklusive skip og eksotiske reiser til destinasjoner i Karibia og Sør-Amerika. Blant mye annet.

- Vista Travel representerer blant annet tre av verdens mest utpregede luksusrederier som seiler elvecruise, forteller Tove Voss. - I starten var elvecruise et forholdsvis enkelt konsept, men i takt med at interessen for reiseformen har økt, har behovet for flere varianter meldt seg. Vista Travel selger derfor elvecruise i fire verdensdeler og på så eksotiske elver som Mekong, Mississippi og Amazonas. Vista Travel satser imidlertid på maksimal bredde i utvalget av reiser, og de finnes i alle prisklasser.

Luksuscruise med alt inkludert
Av splitter nye reiseprodukter Vista Travel bringer til det norske markedet, er luksuscruise der absolutt alt er inkludert. Rederiet Scenic Cruises har 11 skip i luksusklassen. Inkludert i prisen er femstjerners måltider ombord, alle typer drikkevarer døgnet rundt, tre utflukter man kan velge mellom i hver havn man besøker, helsestudio, massasje og frisør ombord, butlerservice, vask av tøy, transport til og fra flyplass, tips og GPS og guidelydbøker for reisende som ønsker å oppdage steder på egen hånd.

Cruise med små skip og reiser på private jernbaner
Tove Voss mener at Vista Travels cruise på små, eksklusive skip også har et stort potensial på det norske markedet. - Vi tilbyr cruise med alt fra staselige seilskuter og katamaran som seiler mellom øyene i Galapagos til spennende ekspedisjonscruise og yacht med plass til kun 100 passasjerer. Det er klart det gir en helt annen ferieopplevelse enn om du er på cruiseskip med plass til tusenvis av passasjerer.

Også reiser på privat jernbane blir en av Vista Travels store satsinger. Reiser med privattog på den transibirske jernbane, luksustog i India og turer med Danube Express, Rovos Rail og Al Andalus er noen av de mange togturene reisearrangøren kan friste med.

Vista Travels ansatte
Med seg på laget har Tove Voss Svein Erik Søgård som kommer fra stillingen som markedssjef i Detur. Han har også 13 års erfaring fra stillingen som leder av Travelmarket i Norge og sitter på stor kunnskap om spennende reiseformer.

Cristina Quevedo er Vista Travels tredje ansatte. Hun kommer fra Via Tours i Oslo og har lang og variert bakgrunn fra reiselivet.

I tillegg har Vista Travel knyttet til seg flere dyktige freelancere.

Knut Axel Ugland Holding AS
Hovedeier av Vista Travel er Knut Axel Ugland Holding AS (KAUH). Vista Travel er konsernets andre reisearrangør. I tillegg eier KAUH sju reisebyråer som alle er tilknyttet HRG som franchise. KAUH er 100% eid av Knut Axel Ugland og hans familie, og virksomheten drives ut fra hovedkontoret i Grimstad.

KAUH eier en rekke selskaper innen ulike sektorer både nasjonalt og internasjonalt. Selskapet har i hovedsak et langsiktig perspektiv på sine investeringer og utøver et aktivt eierskap i alle sine investeringer. I tillegg til direkte investeringer driver KAUH egen virksomhet gjennom utleie av helikopter.

Selskapet og konsernets hovedengasjementer er luftfart, eiendom, varehandel, reiseliv og shipping. Selskapet har også eierinteresser innenfor andre bransjer. KAUH har i tillegg bygd seg opp en betydelig langsiktig finansportefølje.

Konsernet omsetter for ca 1.2 MRD og har totalt i overkant av 500 ansatte.

For ytterligere informasjon:
Adm. dir. Tove Voss
Epost: tove.voss@vistatravel.no

Vista Travel
Fridtjof Nansens Plass 5
www.vistatravel.no

Vista Travel er en reisearrangør som har spesialisert seg på elvecruise, cruise med mindre cruiseskip, reiser med privattog, militærhistoriske reiser, rundreiser med reiseleder og skreddersydde reiser.

Kommentarer (0)