Amazon Web Services, Sharp Reflections og Webstep inviterer til frokostseminar om digitalisering og verdiskaping i skyen

Nyhet   •   jan 11, 2017 07:35 CET

Kom og hør Bill Shea, Sharp Reflections (bildet) dele egne skyerfaringer - sammen med Anders Bjørnestad, Webstep, og Kristoffer Brandt, AWS.

9. februar skal erfaringer deles og nytte formidles, i IPark, Måltidets hus, Stavanger. Over frokost og morgenkaffe er Sharp Reflections, Webstep og Amazon Web Services (AWS) klar til å dele konkrete erfaringer på skyløsninger. Gjør deg klar for digitaliseringseventyret, med historien om hundretusener i spart kost på hardware-investeringer og åpninger for nye fleksible forretnings- og leveransemodeller.

Skyløsninger betyr lavere kost, økt fleksibilitet, kraftig skalerbarhet og kortere time-to-market. Skyløsninger skaper helt nye, kostnadseffektive muligheter for deg i din bransje. Dette bør du få med deg - direkte fra kildene.

Dagens case er hentet fra et område som historisk har vært blant de aller mest ressurskrevende: Bearbeiding og analyse av seismiske data. Det viktigste dette forteller, er at selv de tøffeste utfordringer kan løses effektivt og sikkert med moderne skyløsninger. Dagens frokost byr dermed på direkte matnytte for deg og din forretning - uansett hvilken bransje du tilhører.

Webstep har i 2016 hjulpet Sharp Reflections med å flytte leveranser og forretningsmodell fra tradisjonell, hardware-intensiv og statisk løsning til fremtidsrettet, hardware-uavhengig og svært skalerbar og tilpasningsvillig plattform gjennom å bruke AWS.

Frokostseminaret passer for
IT-ledere, data- og Information Management-ansvarlige, forretningsutviklere og andre med interesse for skyløsninger

Praktisk info

Tid: Torsdag 9. Februar kl 08:30 - 11:00
Sted: IPark, Måltidets Hus.
Frokost: serveres fra 08:30
Foredragene starter kl 09:00.
Lunsj: fra klokken 11:30

Arrangementet er gratis og påmeldingsfristen er 31. januar 2017

Meld deg på her!

Dagens fagprogram

Introduksjon og velkommen:
Geir Jåthun Hindenes, Webstep

Hvorfor bruke skyen og hvordan ser den ut?
Anders Bjørnestad, Webstep

Hva gjør skyløsninger så spennende? Hvordan er det mulig å komme dobbelt så langt til halve prisen? Eller å prøve og feile seg til suksess, med lav risiko? Og er det sikkert?

Anders Bjørnestad er primus motor for Webstep sin satsning på skyen. Han har jobbet med skyløsninger i mange år, kjenner fallgruver og mulighetsbilder og har erfaring på tvers av mange og ulike bransjer. Anders jobber primært med AWS, som leverer et bredt spekter fra basis infrastrukturtjenester via støtte for systemarkitektur til avanserte datavarehus­ og analyseløsninger. Alle tjenester er basert på selvbetjening, og er langt mer enn avansert virtualisering. Anders vil gi oversikt over tjenester man kan bruke for å bygge kostnadseffektive og sikre løsninger basert på AWS, og hvordan du enklest kan komme i gang med dette.

PreStackPro på Amazon Web Services
:
Bill Shea, Sharp Reflections

Selskapet Sharp Reflections leverer programvare for bearbeiding og analyse av pre-stack seismiske data. Historisk har man vært avhengig av intern hardware infrastruktur for å ta i bruk løsningen deres Pre-Stack Pro, men Bill vil fortelle hvordan bruk av AWS radikalt har endret dette.

For deg som jobber med bearbeiding og/eller analyse av pre-stack seismiske datasett gir dette helt nye muligheter. Arbeidet kan utføres der du ønsker det, når du ønsker og med den datakraft du har behov for. Prosesseringsjobber kan aksellereres nærmest ubegrenset.

For alle som har fokus på digitalisering og utvikling av nye forretningsmodeller vil man få verdifull input på hvilke muligheter og utfordringer omlegging til skytjenester gir.

Kristoffer Brandt, Account Manager AWS
vil være tilstede og svare på spørsmål.

Meld deg på her!

Husk påmeldingsfristen 31. januar - Velkommen!