Great Place to Work-Webstep rekrutterer gjennom sommeren

Nyhet   •  jul 06, 2017 07:45 CEST

-Vi jakter flinke folk på systemutvikling. Avansert analyse på store datamengder seiler opp. Vi er klare for å prate med flinke folk, sier Webstep-rådgiver Dagfinn Haslebrekk, til venstre. Seniorkonsulent Thor Halvor Frivold t.h.

Ni stillingsannonser er ute. Digitaliseringsbehovene finnes over alt. Webstep er i støtet. - Vi er et drømmeselskap for konsulenter og kunder. Ti år på topp ti i Great Place to Work er grunn god nok til å ta en prat med oss, mener Webstep-leder Kjetil Bakke Eriksen.

- Vi glemmer aldri hvor vi kommer fra, og vi vet hvor vi skal, sier Kjetil Bakke Eriksen, administrerende i Webstep, og tech-entusiast. - Webstep ble etablert i april 2000. Samme måned som Nasdaq gikk i kjelleren og dotcom-boblen sprakk. Spoler du tilbake er dette historien om “When the going gets though, the tough gets going”, sier han, og peker på det enkle faktum at knekken i hele bransjen i 2000 sammenfaller med Websteps fødsel og umiddelabare vekst. Nå har Webstep nesten 400 ansatte i Norge og Sverige.

Skreddersydd for flinke folk
- Webstep ble laget som en havn for flinke folk i IT-konsulentbransjen. Nå er vi inne i den tiden der våre folk virkelig kan det markedet roper etter. Utviklingen på skybasert lagrings- og prosessorkapasitet har skapt en helt unik situasjon for oss. Digitaliserings-tidsalderen er vår tid. Webstep er bygget for akkurat dette. Og nå åpner vi dørene for flere flinke kolleger. Vi ansetter i alle byene våre nå, melder Webstep-leder Bakke Eriksen.

Tech-byen Trondheim inviterer
- Kompromissløs satsning på kompetanseutvikling. Det er oss, røper Dagfin Haslebrekk. Den erfarne utvikleren, rådgiveren og prosjektlederen i Webstep Trondheim fryder seg over at media renner over av historier om digitaliseringsutfordringer.

- Digitalisering er vårt felt. Våre folk representerer løsningene på de utfordringene du kan lese om. Tung realist- og teknologisk kompetanse er koden til de utfordringene du ser. Parer du dette med erfaring og flinke folk, har du løsninger satt i system. Vi fikser ting. Vi har erfaring for å forstå og løse utfordringer, røper Dagfinn, og kan konstatere at Trondheim ikke er alene.

Utviklere og Data Scientists
- Vi har muligheter og utfordringer nok, og vi ansetter i alle byene våre. Trondheim er skreddersydd for alt som skjer i kjølvannet av NTNU, StartUps, etablerte teknologiorganisasjoner, statlige virksomheter. Bergen er uhyre sterk på bank-finans blant annet. I Oslo har vi fire spisskompetente miljøer innen .Net- og javautvikling, Business Intelligence og prosjektedelse, forteller Joar Krohn, som selv har bygget opp Vestlandets sterkeste miljø på Business Intelligece, Data Science og Machine Learning hos Webstep Innsikt Bergen.

- Sammen med Webstep Innsikt i Oslo er vi knallsterke på det som eksploderer nå: Analyse av store datamengder og utforming av systemer for å trekke verdi ut av IT-investeringer, forklarer han.

Webstep rekrutterer - sjekk mulighetene
Kortversjonen er at det norske selskapet som har konsentrert mest på å bygge opp ekspertkompetanse på alle delene digitalisering er bygget opp av, nå rekrutterer. Her finnes muligheter for flinke folk over hele landet.

- Webstep er en mulighet for flinke folk der ute, oppsummerer Webstep-leder Kjetil Bakke Eriksen,  - Etterspørsel etter flinke folk sammenfaller med med ti år på toppen av listene over Norges beste arbeidsplasser. Dette er “Call to action”. Her er det bare å kontakte oss,  avslutter han.

Se våre lenker til jobbannonser i denne saken.