Stor interesse for Webstep-lunsj om skybaserte løsninger, i Bergen

Nyhet   •   feb 26, 2016 07:30 CET

15. mars 2016 arrangerer Webstep lunsjforedrag om skyløsninger og hvordan skyen skaper innovasjonsmuligheter, bidrar til å kutte kostnader og endrer forretningsmodeller. Dette har truffet en nerve i bank, finans, forsikring, media, telekom, kraft og energi.

- Dette må vi sette opp i andre webstepbyer også. Store og viktige kunder i Bergen er påmeldt nærmest alle som en. Veldig bra! sier en storfornøyd Anders Bjørnestad. Han er Websteps primus motor på skyløsninger, og gjennomsertifisert arkitekt og utvikler på Amazon Web Services (AWS). Anders har lang track record på skyen og bistår de som trenger det med alt fra enkle råd og vink, til tung involvering og skreddersydd oppfølging. Denne marsformiddagen på Ørnen hotell i Bergen sentrum, åpner han kunnskapsbanken for Websteps kunder.

Vit hva du gjør

- Det er fullt mulig å trå feil på skyløsninger. Du må vite hva du gjør. Samtidig er dette midt i vårt kompetanseområde. Vi har betydelig hands-on erfaring å dele rundt tekniske ting som oppsett og skalering, på hvordan best mulig spare tid og penger, og hvordan man velger optimale veier til mål på dette området, sier Anders Bjørnestad.

Dette gjør skyløsninger så spennende

- Skyen inviterer til å prøve og feile, og til å gjøre det til en brøkdel av prisen. Risikoen er lavere og du kan nå mål til tid og kost som i beste fall blir en kraftig utfordring å matche med tradisjonelle løsninger, sier Inge Ådland, avdelingsdirektør hos Webstep i Bergen.

I tillegg til Anders Bjørnestad har Webstep invitert sin gode kunde gjennom lang tid, Ambita, Norges ledende leverandør på eiendomsinformasjon og geografiske data, til skylunsjen. Ambita skal dele erfaringer rundt arbeidet sitt fram mot valg av skybaserte løsninger, hva de vurderte og hvordan de involverte. Derfra kommer Jarl Totland, arkitekt og mangeårig Lead Developer. Med seg har han webstepkonsulent Anders Abrahamsen med lang fartstid samme sted. Sammen har de to vært sentrale i planlegging, forankring, organisering og beslutningsprosess rundt skyløsninger hos Ambita.

-----------------

Webstep lunsjmøte cloud holdes på Scandic Hotel Ørnen tirsdag 15. mars 2016 fra 11:30 - 13:30 for Websteps kunder og venner av huset.

Er du Webstepkunde eller mener at dette øker sjansen for at du skal bli det, kontakt oss for påmelding til arrangementet:

Birte Årestrup +47 905 54 019
Knut Arild Andersen