​Webstep med IoT til årets NDC i Spektrum

Nyhet   •  jun 07, 2017 09:21 CEST

Joakim Lindh er Tech Lead for Websteps IoT-satsning. Møt ham på NDC. Flere ganger.

NDC, Norwegian Developers Conference, med Tech Stars fra hele verden, smeller opp dørene i Oslo Spektrum 12. - 16. juni. Dette er en av årets desiderte teknologiske festforestillinger. Både i inngang og utgang av denne kunnskapsuken vaier Webstep sitt IoT-flagg. Og det skjer mer.

Partnerskapet med Disruptive Techologies utløste IoT-satsningen, og Webstep er godt posisjonert for det som nå kommer, både på teknologi og anvendelser. Tilbake fra IoTTechExpo i Berlin forrige uke, er fokus blant annet rettet mot AI og Blockchain. Mye skjer nå.

Teknologieksperter og IoT-eksperter

- Vi er teknologieksperter på systemutvikling og integrasjon, Webstep har bred erfaring på tvers av bransjer, sektorer og anvendelser, og dyp tverrfunksjonell kompetanse på BigData, Business Intelligence, maskinlæring, sky, kunstig intelligens, sikkerhet, mobilitet og infrastruktur. Dette er viktige IoT-byggesteiner og setter oss veldig godt i stand til å hjelpe kundene våre med å realisere IoT-mulighetene vi nå er i ferd med å brette ut, sier Websteps IoT-direktør Marianne Styrman. Hun leder Webstep sin IoT-satsning. Nå ser hun fram til Webstep, IoT og NDC i Spektrum.

NDC - Hackathon 12. Juni
12. juni er Webstep og IoT Tech Lead Joakim Lindh klar for Disruptive Technologies Hackathon på NDC Oslo. Med seg har han Niklas Norin fra Disruptive Technologies - og Webstep-kollega Øystein Bjørke.

- I Spektrum får du en unik mulighet til å utvide kunnskapen din om IoT og skaffe deg hands-on erfaring rundt hva fremtidens sensorer kan utrette. I tillegg til at dette er noe av det morsomste du kan gjøre for å bygge broer mellom sensorikk og praktisk nytte, forklarer Joakim.

Mer info om hackathon finner du her:

Er du venn av Webstep kan du kontakte Joakim direkte på joakim.lindh(a)webstep.no for en spesialpris på deltakelsen under heldags Hackathon 12. juni.

Les mer om Websteps IoT-satsning og Hackathons her:

Hvordan havnet Norge i front?
Og dette er bare vorspielet. På konferansens siste dag kan du møte Joakim og Webstep i en times talk om hva som skjer på IoT-området, og hvordan norske aktører som banebrytende Disruptive Technologies, Aithings og Webstep har sendt Norge i front av IoT-utviklingen.

Mer om The state of IoT in 2017 and how Norwegian Technology make IoT Easy - kan du lese her: http://ndcoslo.com/talk/the-state-of-iot-in-2017-and-how-norwegian-technology-make-iot-easy/

Midt mellom IoT-innslagene, onsdag 14. Juni skal webstepkollega og fullstack-utvikler Francis Paulin, dele kunnskap i Talk-programmet, med "Getting real(time) with Akka.NET, React and Redux."

Sjekk her:

173 speakers, 37 teknologier, 19 workshops og 177 talks venter deg i Spektrum. Vi sees!