Nadine tar SheSays til Norge - til heiarop fra Webstep

Pressemelding   •   des 01, 2017 10:30 CET

Tar SheSays til Norge: Nadine Ramsberg, senior UX-designer i Webstep Stavanger. Kollega og seniorkonsulent Arne Eirik Nielsen til høyre

40.000 medlemmer i 40 verdensbyer og 14 land. SheSays er et globalt kvinnenettverk i vekst, for unge kvinner i digitale, kommersielt kreative og tech-relaterte yrker. - Det var på tide å ta SheSays til Norge, sier Nadine Ramsberg, senior UX-designer i Webstep Stavanger.

- Det finnes ingen andre som har fokus på å motivere de yngre kvinnene til å tørre å sikte høyt innen disse yrkene. Som ung kvinne i en mannsdominert bedrift og en mannsdominert bransje, har jeg selv kjent på usikkerheten som følger av å være den eneste jenta i rommet. Man føler seg fort underlegen. SheSays Norway skal motivere unge kvinner i bransjen til å tørre og ta plass, følge sine ambisjoner og sikte høyt, forklarer Nadine, som står bak det internasjonale kvinnenettverkets satsning i Norge. Den 1. mars 2018 har SheSays brikkene på plass for første arrangement i Stavanger.

Sikt høyt!

Gjennom kvinnelige og mannlige forbilder fra bransjene ønsker SheSays Norway å inspirere kvinner mellom 18 og 35 år til å ha tro på seg selv og sikte mot lederstillinger innen tech, digitale og kreative yrker – det som tradisjonelt er mannsdominerte bransjer. - Arrangementet i mars skal lære deltakerne hvordan ambisiøse karrierer skapes ved å løfte frem kvinner med bein i nesa og menn med go-get-them attitude. Målet er at deltakerne skal forlate arrangementet med mot til å følge sine ambisjoner, forklarer Nadine, som får støtte og heiarop fra arbeidsgiver og SheSays-sponsor Webstep.

Derfor ønsker han flere kvinner til Webstep

- Vi heier på kvinner med bein i nesa og ønsker å se flere kvinner i krevende IT- og teknologijobber, sier avdelingsdirektør i Webstep Stavanger, Geir Jåthun Hindenes. Han har sett hva dyktige kvinner kan levere og mener Webstep er et godt karrierevalg for ambisiøse tech-kvinner.

- Vi ser at våre kvinnelige seniorkonsulenter blir høyt verdsatt hos kundene våre. Vi ser også at de ofte leverer mer verdi enn de er klar over og snakker om selv. For oss er dette ukomplisert fordi vi ikke gjør noen forskjell mellom kvinner og menn når det gjelder lønn og muligheter, men det sier noe om at alle må være flinkere til å heie kvinner fram. Det motsatte; å begrense kvinners muligheter, er meningsløs sløsing av talent. Vi er opptatt av kompetanse, kvalitet og kapasitet. Derfor støtter vi SheSays og ønsker dem alt godt med sitt spennende og interessante initiativ. Break a leg – vi er med dere, sier websteplederen.

En sak for oss alle

Nadine og de fem andre på teamet i SheSays Norway er svært takknemlige for støtten fra Webstep og de deler oppfatningen av at både kvinner og menn profiterer på kvinner som satser, vil og tør.

- For at vi skal klare å utgjøre en forskjell, oppfordrer vi også menn til å komme og ta del i diskusjonen, avslutter Nadine.

Webstep kommer tilbake med drahjelp og informasjonsdeling om innhold og form i god tid før første SheSays-arrangement 1. mars 2018.

Vår visjon er å virkeliggjøre medarbeideres og kunders fulle potensial. Det gjør vi gjennom å være ærlig og ukomplisert, innovativ og kompetent, engasjert og kvalitetsbevisst. Les mer om oss på www.webstep.no