Si hallo til Alexa – Stemmestyring som brukergrensesnitt

Pressemelding   •   okt 09, 2016 07:35 CEST

Intro til stemmestyring: Møt Webstep-seniorkonsulent Anders Bjørnestad på Teknologihuset i Pilestredet mandag 10. oktober.

- Vi ser at dette er noe som kommer, og det kommer til å bli integrert i systemer og ting rundt oss. Stemmestyring vil ikke erstatte vanlige grafiske brukergrensesnitt, men det kommer som et tillegg mange steder. Og det er del av en positiv utvikling. Tenk hvilke muligheter det vil representere for folk med forskjellige funksjonshemminger, alle som har problemer med å bruke tastatur eller ikke kan lese på en skjerm, sier Anders Bjørnestad, seniorkonsulent i Webstep og innleder på AWS Meetup mandag 10. oktober, i Teknologihuset i Oslo.

Men hvordan virker stemmestyring, og hvordan kan vi som er vant til tradisjonelle systemer lage appliaksjoner for det? Dette og flere spørsmål er Anders klar til å svare på i dagens Meetup.

Anders Bjørnestad vil holde et introduksjonsforedrag på AWS Meetup i Oslo mandag 10.oktober, der han viser hvordan integrasjonspunktene er og hvor enkelt det teknisk er å integrere Amazons Alexa med tradisjonell backend.

- Introduksjonen setter deg i stand til å komme i gang med et nytt tankesett som settes i system med nye verktøy. Det mest utfordrende er å skape gode dialoger, men på mandagens møte vil du se hvordan du kan bryte denne barrieren, sier Anders Bjørnestad.

Webstep leverer dyktige IT-konsulenter og rådgivning på markedsledende teknologier i Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim, Kristiansand, Stockholm og Malmø.

Spisskompetansen omfatter systemutvikling-, systemintegrasjons-, og arkitekturtjenester i forbindelse med forretningsutvikling, digitalisering, selvbetjeningsløsninger og andre former for bedrifts- og virksomhetskritiske løsninger, uansett plattform. Webstep har også omfattende erfaring og kompetanse på Business Intelligence, prosjektledelse, prosessledelse og testledelse.