Stjernen du enkelt holder skinnende ren

Pressemelding  •  21-11-2011 14:00 CET

Kjøkkenet er et rom det er viktig å trives i. Å holde det rent og pent er en selvfølge: ta oppvasken, tørke av benken og rydde i skuffer og skap. Så langt går alt som en lek, helt til det er på tide å ta den omfattende jobben med å rengjøre ovnen. Da er det lettere å heller la være. Men slik trenger det ikke lenger å være. Whirlpools nye innbyggingsovn med StarcleanTM rengjøringssystem gjør det mulig å holde ovnen ren og pen – raskt, enkelt og miljøvennlig.

Å rengjøre ovnsrommet er ingen enkel oppgave. Tanken på en saftig, helstekt kylling eller en hjemmelaget pizza som fredagskos gir vann i munnen, men gleden forsvinner kjapt når det er på tide å vaske etter seg. Ovnsrengjøring tar tid, og ofte må man bruke sterke rengjøringsmidler som kan være skadelig for miljøet.

En stjerne som minimerer din innsats og sparer miljøet

Derfor tar Whirlpool i bruk ny og avansert teknologi og presenterer sin nye 6TH SENSE innbyggingsovn med StarcleanTM rengjøringssystem. Et nytt og unikt system, der et spesialdesignet rengjøringsprogram kombineres med ny og innovativ materialbruk. Ovnsveggenes behandlede flater gjør dem svært lette å tørke av, og ovnsdørens unike nanooverflate gjør at glasset holder seg krystallklart. En skinnende ren glassdør gjør ikke bare en estetisk forskjell, man vil alltid ha godt innsyn til sine kulinariske mesterverk.

Rengjøringsprogrammet tar bare 35 minutter og sparer opptil 97 %* energi takket være den lave temperaturen på 90° C. Når programmet er ferdig er alt du trenger å gjøre å tørke av ovnen med en svamp. Tester gjort i TÜV Rheinland-laboratoriet i Italia bekrefter at Starclean-ovnen er opptil 10 ganger bedre** på å fjerne fastbrent olje, smør og tomater.

StarcleanTM – et flekkfritt Green Generation produkt

Med Starclean-ovnens grønne rengjøringssystem reduserer du ikke bare energiforbruket, du minimerer også bruken av miljø- og helseskadelige rengjøringsmidler. I Whirlpools Green Generation-utvalg finnes også kombi- og kjøleskap, frysere, tørketromler, vaskemaskiner og oppvaskmaskiner. Modellene er blant de mest resurssparende produktene på markedet i sin klasse.

Vinner av iF Product Design Award 2011

Med sin unike teknikk har ovnen mottatt den prestisjefylte prisen iF Product Design Award 2011.

FAKTA:

StarcleanTM

• Unikt rengjøringssystem som er enkelt, raskt og miljøvennlig.

6TH SENSE autoprogram

• Funksjon som gjør det mulig å lage mat gjennom å velge en forhåndsinnstilt oppskrift, så gjør ovnen resten.

Cook3

• Takket være det svært effektive varmluftssystemet kan du lage mat på tre ulike nivåer i ovnen samtidig. Dette sparer både energi og tid.

Ekstra stort ovnsrom

• Ovnsrom på hele 73 liter.

Design og prestasjon

• Tekstassistert LCD-display
  • Energiklasse A

AKZM837 inbyggingsovn i Ambient design er tilgjengelig hos forhandlere over hele Norge med en veiledende utsalgspris på 10990  kroner. Våren 2012 lanseres den prisbelønnede ovnen også i Fusion design.

For bilder, besøk Whirlpools presserom eller kontakt Trygve Tønnessen.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:
Jon Haraldsen, Whirlpool Norge, tlf +47 905 84 401, e-post  jon.haraldsen@whirlpool.com
Trygve Tønnessen, Geelmuyden.Kiese, tlf +47 995 48 152, e-post tat@geelmuyden-kiese.no

*Sammenlignet med en Whirlpool pyrolyseovn.

**Sammenlignet med overflaten på en tradisjonell Whirlpool ovn når man tilbereder på normalt vis.

Fakta om Whirlpool
Whirlpool Corporation er verdens største hvitevareselskap (kjøl, frys, vask, tørk, mikrobølgeovner, komfyrer, kjøkkenvifter og stekeovner). Whirlpool omsatte i 2009 for over 17 mrd USD i 170 land. Selskapet har over 67 000 medarbeidere, samt produksjon og teknologiske utviklingssentra ca. 67 steder verden rundt. Selskapet markedsfører og selger Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Bauknecht og andre store varemerker i nesten alle land i verden. Hovedkontoret ligger i Benton Harbor, Michigan.

I Europa har Whirlpool vært virksom siden 1989 og Whirlpools European Operations' Centre ligger i Comerio, Italia. Whirlpool Europe har over 12500 ansatte. Selskapet har salgsvirksomheter i mer enn 30 land og produksjon i sju land. I dag er Whirlpool Europas mest solgte hvitevaremerke.

Whirlpools varemerke ble lansert i Norge fra 1. januar 1989. Først som et joint-venture selskap med Philips, men senere som et selvstendig varemerke.  I 1991 overtok Whirlpool disse joint-ventures og eier i dag 100 % av selskapet. I løpet av disse årene har Whirlpools varemerke utviklet seg kraftig, og er i dag Norges mest solgte. Ytterligere informasjon om selskapet finnes på www.whirlpoolcorp.com og www.whirlpool.no.

Om Whirlpool i Europa, Midtøsten & Afrika (EMEA) :

Med rundt 12 000 ansatte, en salgstilstedeværelse i over 30 land og produksjonslokaler i syv land, er Whirlpool EMEA et fulleid datterselskap av Whirlpool. Verdens ledende produsent og markedsfører av apparater til bruk i hjemmet. Whirlpool Corporation hadde i 2010 $18,4 milliarder i salg, 71 000 ansatte og 67 produsent- og teknologiforskningssentre i hele verden. Selskapet markedsfører Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Bauknecht og andre store merkevarer til forbrukere i nesten hele verden. Whirlpools europeiske operasjonssenter ligger i Comerio (VA), Italia. For ytterligere informasjon om selskapet, vennligst besøk hjemmesiden, www.wirhlpoolcorp.com

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom