Widerøe åpner ny rute mellom Bergen og Ålesund

Nyhet   •   jan 23, 2014 09:58 CET

Etter flere tiårs fravær blir Ålesund igjen en del av Widerøes rutekart. Den største destinasjonsnyheten for våren 2014 blir den nye ruten mellom Flesland og Vigra.

- Vi er meget godt fornøyd med at Widerøe har bestemt seg for å satse på Vigra sier Bjarne Haagensen, leder i Utviklingsforumet for Ålesund lufthavn, Vigra. Med de rutetidene som Widerøe har valgt mellom Bergen og Ålesund, vil dette bli et svært attraktivt tilbud for de reisende, og et fint supplement til de eksisterende avgangene på strekningen. Dette vil ytterligere forsterke den positive utviklingen som Ålesund lufthavn, Vigra er inne i, sier Haagensen.

30. mars introduserer Widerøe en ny flytype på Vigra. Ikke siden Twin Otter-maskinen var i bruk har selskapet vært tilstede i Sunnmørs-hovedstaden. For det kommende ruteprogrammet planlegger selskapet å benytte Dash8 Q400 med 78 seter og Dash 8 300 med 50 seter på Bergens-ruten.

Ålesund utgjør med dette den 44. norske destinasjonen, av totalt 48, på Widerøes rutekart.

- Vi ser frem til å tilby våre passasjerer ruten som binder vestlandsregionen tettere sammen. Dette åpner dessuten for en atskilligere raskere reisevei mellom oljebyen Aberdeen og Ålesund, sier Lars Kobberstad, administrerende direktør i Widerøe.

Billetter etter følgende tidtabell blir tilgjengelig på wideroe.no fra neste uke:

Fra Bergen  Til Ålesund
 16:15 17:05 man/tir/ons/tor