Anbud 2017- ny rutetabell Nord-Troms og Finnmark

Pressemelding   •   jan 26, 2017 13:00 CET

Widerøe har hatt en bra prosess sammen med Finnmark fylkeskommune og Samferdselsdepartementet for å få til bedre ruteløsninger enn opprinnelig foreslått etter anbudsavklaring. Samferdselsdepartementet har godkjent Widerøes søknad om dispensasjon fra enkelte anbudskrav gjeldende for ruteområdet Nord-Troms og Finnmark etter 1. April 2017.Widerøe kan dermed publisere en ny rutetabell for Finnmark og Nord-Troms som i all hovedsak imøtekommer foreslåtte endringene fra næringsliv, offentlig myndighet og øvrige reisende i Finnmark. De nye rutetidene vil være tilgjengelig i booking i løpet av få dager.

-Vi er spesielt glade for at vi har klart å få inn igjen kveldsforbindelse fra Oslo til hele Øst-Finnmark. Dette er en populær avgang og viktig for å kunne gjennomføre dagsreiser til Oslo for mange av våre passasjerer, sier Direktør for Network and Pricing i Widerøe, Terje Skram.

Den nye rutetabellen vil bli omtrent som i dag på hverdager, med reduksjon på lørdager for å kompensere for økt trafikk på ukedager.

-Vi vil gi honnør både til Samferdselsdepartementet og Finnmark Fylkeskommune som begge har vært svært løsningsorientert og bidratt til at vi nå får en rutetabell som vil fungere godt for våre passasjerer i Finnmark, avslutter Skram.

Widerøe AS er eier av datterselskapene Widerøe Ground Handling, Widerøe's Flyveselskap, Widerøe Technical Services og Widerøe Internet. Konsernet har 3000 stolte og engasjerte medarbeidere. WGH håndterer bakketjenester på 42 lufthavner i Norge og vi flyr til 46 destinasjoner i inn- og utland.

Widerøe er et annerledes luftfartsselskap. Vi har et evig engasjement for å knytte steder og folk sammen, og strekker oss for folks mulighet til å skape og bo hvor de vil. Dette har vi trodd på og kjempet for i over 80 år og vi skal strekke oss så langt det er mulig for å gi alle et godt tilbud. Widerøe skaper muligheter mellom små og store steder.