Styrker Evenes på rutekartet

Pressemelding   •   nov 02, 2016 14:40 CET

Fra slutten av mars 2017 vil Widerøe satse enda sterkere på Evenes. I tillegg til at vi innfører en rute mellom Evenes og Trondheim forlenger vi eksisterende ruter slik at folk enkelt kan fly mellom Harstad/Narvik til Sandefjord og Bergen. Målet er å binde landsdelene sammen med en luftbro og gi de reisende en enklere reisevei. På den måten sikrer Widerøe kommunene rundt Evenes et bedre tilbud for reiser til store deler av landet.

• Vi følger eksisterende reisestrømmer og lytter aktivt til våre kunders tilbakemeldinger. I tillegg til konkrete innspill fra næringslivet har dette dannet grunnlaget for ruteøkningene som trer i kraft fra mars 2017, sier Catharina Solli informasjonssjef i Widerøe - Vi håper å kunne tilfredsstille eksisterende samt potensielt nye kunder med de nye rutene, fortsetter hun.

I april 2017 vil det ikke lenger være mulig å fly til og fra Narvik lufthavn Framnes. Reisemønsteret står foran en endring og Widerøe har i den anledning valgt å satse videre på Evenes og forsterker frekvensen fra to til fire daglige avganger til og fra Bodø. En av disse avgangene vil foregå med selskapets største fly Dash 8 Q400, med 78 seter.

For rutetider og øvrige detaljer se her http://www.wideroe.no/Vi-styrker-rutetilbudet-til/fra-Evenes.

Billetter er tilgjengelig i booking i løpet av neste uke (uke 45). Priser fra 699,- hver vei Evenes – Trondheim og 999,- hver vei Evenes – Bergen/Sandefjord.

Widerøe AS er eier av datterselskapene Widerøe Ground Handling, Widerøe's Flyveselskap, Widerøe Technical Services og Widerøe Internet. Til sammen er vi nesten 3000 stolte og engasjerte medarbeidere. WGH håndterer bakketjenester på 42 lufthavner i Norge og vi flyr til 46 destinasjoner i inn- og utland.

Widerøe er et annerledes luftfartsselskap. Vi har et evig engasjement for å knytte steder og folk sammen, og strekker oss for folks mulighet til å skape og bo hvor de vil. Dette har vi trodd på og kjempet for i over 80 år og vi skal strekke oss så langt det er mulig for å gi alle et godt tilbud. Widerøe skaper muligheter mellom små og store steder.