Widerøe er best i test på kundeservice

Pressemelding   •   mai 02, 2016 08:00 CEST

I perioden desember til april har Confex brukt firmaet Seeyou for å teste totalt fem flyselskap i Norge. Totalt 118 kundesenter på tvers av bransjer er vurdert.

Dette sier juryen om Widerøe i sin begrunnelse: Kunden kom enkelt frem til riktig og vennlig kundebehandler som lyttet godt, hadde god produktkunnskap og ga gode løsninger.

De ble gjennomført til sammen 25 kundesamtaler med Widerøes kundeservice der kvaliteten ble vurdert.

-Vi er veldig glade for at Widerøe gikk seirende ut i konkurransen om Norges beste flyselskap på kundeservice sier Åsta Braathen, Salg og Markedsdirektør i Widerøe Flyveselskap AS.

–Dette er et resultat av en langsiktig satsning der Widerøe har satt stor fokus på å tilby best mulig kundeservice i forbindelse med booking, ved behov for endringer, ved uregelmessigheter og etter reisen hvis kundene har hatt behov for hjelp av noe slag, fortsetter hun.

- Dette er en stor hedersbevisning for alle medarbeiderne i Widerøe, både Widerøe Internet AS (WIAS) og medarbeiderne ute på flyplassene i Widerøe Ground Handling, som svarer kundene med så god kvalitet, avslutter Braathen.

Widerøe har døgnåpne tjenester mandag-fredag, og 0900-2400 lørdag-søndag slik at kundene alltid kan regne med å få kontakt ved behov. Online chat svares i snitt innen 30 sekunder, e-post svares i snitt innen 10 minutter og telefon svares i snitt innen 30 sekunder med godt erfarne medarbeidere med stor kunnskap som kan svare og hjelpe med det meste.

- Jeg er glad, stolt og ydmyk overfor den fantastisk gode jobben våre dyktige medarbeiderne gjør, hele døgnet for våre kunder, sier Odd Langvatn, Administrerende Direktør i Widerøe Internet AS.

For ytterligere spørsmål og kommentarer kontakt:

Åsta Braathen, Salg og Markedsdirektør i Widerøe Flyveselskap AS, 98901025

Odd Langvatn, Administrerende Direktør i Widerøe Internet AS, 98901235

Widerøe er Nordens største regionale- og Norges eldste flyselskap. Selskapet er 100 % eier av datterselskapene Widerøe Technical Services, Widerøe Ground Handling og Widerøe Internet. Til sammen er vi 3000 stolte og engasjerte medarbeidere. Hvert år reiser nær 3 millioner passasjerer med oss på våre 46 destinasjoner i inn- og utland. Vi har mer enn 450 daglige avganger og opererer 41 fly av typen Dash 8. Widerøe er opptatt av mangfold og ønsker medarbeidere med ulik kompetanse og erfaringsbakgrunn.