Widerøe flyr Torp-Evenes i sommer

Pressemelding   •   feb 27, 2014 14:00 CET

Widerøe starter opp den nye ruta til Evenes 28. juni, og vil fly til flyplassen på grensa mellom Nordland og Troms tre ganger i uka.  – Evenes er et utrolig bra utgangspunkt for alle som er nysgjerrige på den fantastiske naturen og de spennende ferietilbudene som finnes i nord, forteller kommunikasjonsdirektør Richard Kongsteien.  – Med Evenes som utgangspunkt når man Lofoten, Vesterålen, Harstad og Narvik på et blunk, forteller Kongsteien, som er glad for at den populære ruta også blir fløyet i år. – Vi har nye, raske Q400 som gir passasjerene våre en lynrask og komfortabel reisevei til Evenes i sommer, sier Kongsteien.

Med denne ruta på plass forsterker Widerøe sin satsing på Torp, og dekker hele Nord-Norge under årets sommerferie.  - Vi flyr også Torp-Bodø-Tromsø og Torp-Trondheim-Tromsø, med et stort antall videreforbindelser ut på kortbanenettet til Helgeland, Lofoten, Vesterålen, Troms og Finnmark, slik at årets sommer gir rekordmange reisemuligheter mellom Torp og vår nordligste landsdel, konstaterer Richard Kongsteien.

Torp – Evenes flys mandag, torsdag og lørdag i perioden 28. juni.-16. august.

Den nye ruta er i salg fra 28.februar, og billetter selges fra 699,- kroner på wideroe.no

Widerøe er Nordens største regionale flyselskap, med 1500 medarbeidere og en årlig omsetning på 3,5 milliarder kroner. Selskapet frakter over 2,8 millioner passasjerer i året og trafikkerer 48 flyplasser i inn- og utland,  sommerruter inkludert.

Widerøe har mer enn 450 avganger daglig, og flyr til dobbelt så mange flyplasser i Norge enn noe annet flyselskap. De kommersielle rutene utgjør i dag 60 prosent, mens anbudsrutene på kortbanenettet utgjør 40 prosent av Widerøes virksomhet.