Widerøe forbedrer opprinnelig rutetilbud på Namsos og Rørvik

Pressemelding   •   jan 30, 2017 14:44 CET

Widerøe opprettholder den opprinnelige planen om å la morgen- og formiddagsavgangen gå i trekant mellom henhodsvis Namsos, Rørvik og Trondheim.Videre flyttes en lørdags avgang slik at ruteprogrammet nå tilbyr to søndagsavganger både til Namsos og Rørvik.

I hovedsak var det manglende kveldsavganger inn til Rørvik og Namsos i den første ruteplanen som skapte flest reaksjoner.Namsos vil etter 1. april, på mandager og fredager, få en kveldsavgang kl. 20:30 fra Trondheim i tillegg til ettermiddagsavgangen kl. 17:10.Rørvik vil tilsvarende få en kveldsavgang kl. 20:35 fra Trondheim på tirsdag, onsdag og torsdag i tillegg til en ettermiddagsavgang kl. 17:10.

- Det er flott å kunne gjøre de endringene som nå er gjort for å kunne tilby en tidtabell som ivaretar markedsbehovene på en bedre måte, sier Terje Skram, Direktør for Network and Pricing i Widerøe. Der ettermiddagsavgangen fra 1. april er for tidlig for noen har Widerøe nå satt inn en senere kveldsavgang i tillegg. Og videre er ettermiddagsavgangene, de dagene det ikke er en kveldsavgang, lagt noe senere. - Anbudsprogrammet er en kompleks kabal, men i dette tilfellet var det uproblematisk å kunne imøtekomme de konkrete ønskene, forteller Skram.

- Vi er meget godt fornøyd med den gode dialogen og samarbeidet vi har hatt i denne prosessen med ordførerne i Namdalen.Sammen kan vi nå tilby et best mulig egnet og tilpasset flytilbud. På denne måten ivaretas både innbygerne, næringslivet samt tilreiseende gjester, forteller Skram.

Flytilbudet Widerøe presenterer tilfredstiller fremdeles de krav satt av Samferdselsdepartementet. Eventuelle endringer utover dette lar seg ikke imøtekomme denne gang uten økt bruk av fly og mannskap. Det vill i så fall resultere økte kostnader utover det tilskuddet som er avtalt i anbudet.

Ruteendringene vil være tilgjengelig i booking i løpet av denne uken.

Widerøe AS er eier av datterselskapene Widerøe Ground Handling, Widerøe's Flyveselskap, Widerøe Technical Services og Widerøe Internet og tilsammen 3000 stolte og engasjerte medarbeidere. WGH håndterer bakketjenester på 42 lufthavner i Norge og vi flyr til 46 destinasjoner i inn- og utland.

Widerøe er et annerledes luftfartsselskap. Vi har et evig engasjement for å knytte steder og folk sammen, og strekker oss for folks mulighet til å skape og bo hvor de vil. Dette har vi trodd på og kjempet for i over 80 år og vi skal strekke oss så langt det er mulig for å gi alle et godt tilbud. Widerøe skaper muligheter mellom små og store steder.