Widerøe forbedrer rutetilbudet på Brønnøysund og Sandnessjøen

Pressemelding   •   jan 27, 2017 16:35 CET

-Vi har mottatt en rekke innspill og ønsker fra en rekke aktører. Noen ønsker har vi klart å imøtekomme, men langt fra alle sier Direktør for Network and Pricing i Widerøe, Terje Skram.

-Vi er spesielt glade for at vi har klart å finne rom for en daglig rundtur mellom Trondheim og Brønnøysund, samt Trondheim og Sandnessjøen midt på dagen. I det opprinnelige forslaget var dette et tilbud bare tirsdag og torsdag fra Sandnessjøen - mandag, onsdag, fredag og søndag fra Brønnøysund. Dette blir nå et tilbud alle dager unntatt lørdag. Vi har også sikret korrespondanse med helikoptertrafikken ut fra Brønnøysund i det nye ruteopplegget, fortsetter Skram.

Det nye ruteprogrammet forutsetter at Værnes brukes som trafikknutepunkt i like stor grad som Bodø. Forbindelse videre til Tromsø vil derfor kunne gå enten via Trondheim eller via Bodø. Reisende fra Mo i Rana vil kunne være i Tromsø klokken 09:00. Reisende fra øvrige Helgeland vil kunne være i Tromsø klokken 11:10. Dette gjør dagsreiser til Tromsø frasamtlige lufthavner på Helgeland mulig.

Mange av ønskene som har kommet inn har vært ønske om tidligere eller seinere avganger. Dette kan Widerøe ikke imøtekomme da det vil øke behov for antall fly og mannskap. Det vil gi kostnader utover det tilskuddet som er avtalt i anbudet.

Ruteprogrammet svarer på samtlige krav som Samferdselsdepartementet har satt i anbudsutlysningen. I tillegg lever Widerøe ekstra kapasitet som går utover det krav som departementet har satt.

Widerøe AS er eier av datterselskapene Widerøe Ground Handling, Widerøe's Flyveselskap, Widerøe Technical Services og Widerøe Internet. Til sammen er vi nesten 3000 stolte og engasjerte medarbeidere. WGH håndterer bakketjenester på 42 lufthavner i Norge og vi flyr til 46 destinasjoner i inn- og utland.

Widerøe er et annerledes luftfartsselskap. Vi har et evig engasjement for å knytte steder og folk sammen, og strekker oss for folks mulighet til å skape og bo hvor de vil. Dette har vi trodd på og kjempet for i over 80 år og vi skal strekke oss så langt det er mulig for å gi alle et godt tilbud. Widerøe skaper muligheter mellom små og store steder.