Widerøe presenterer ny informasjonsavdeling

Pressemelding   •   feb 15, 2016 13:00 CET

Richard Kongsteien har takket ja til stillingen som Konserndirektør for Kommunikasjon og Samfunnskontakt i ISS konsernet, og forlater stillingen som Kommunikasjonsdirektør i Widerøe 1.april.

Silje Brandvoll er ansatt som ny Direktør for Kommunikasjon og Samfunnskontakt. Hun kommer fra stillingen som Informasjonssjef i Widerøe som hun har innehatt de siste fem årene. Silje har tidligere vært direktør i NordNorsk Reiseliv samt jobbet en rekke år med Internasjonal Markedsføring og Kommunikasjon i RAISE gruppen. Silje har en Msc i Marketing fra University of Surrey samt en Bsc i Markedsføring og Internasjonalisering fra BI.

Catharina Solli er ansatt som ny Informasjonssjef i Widerøe. Catharina kommer fra stillingen som Online Content Manager og tidligere Informasjonsrådgiver i Widerøe. Hun har lang erfaring fra PR og kommunikasjon og kom til Widerøe fra Gambit Hill & Knowlton. Hun har en BA i Mass Communication fra University of Utah og har jobbet med kommunikasjon siden 1998.

Den nye informasjonsavdelingen tiltrer sine respektive stillinger 1.april.

-Jeg ønsker å takke Richard for en formidabel innsats over 11 år i Widerøe, sier Administrerende Direktør i Widerøe Stein Nilsen. -Jeg er samtidig svært tilfreds med at vi beholder kontinuiteten i informasjonsavdelingen i Widerøe. Vi har med dette sikret oss både fagkompetanse innen kommunikasjonsfaget samt betydelig bransjekunnskap og erfaring med Silje og Catharina på laget. Dette er en spennende tid for Widerøe. Vi har allerede doblet antall medarbeidere i 2016 etter overtakelsen SAS Ground Handling. På tross av en kraftig økning i avgifter og redusert etterspørsel fra olje- og offshore sektoren ser vi etter nye muligheter for lønnsom ekspansjon og utvikling i hele Widerøe familien.

Widerøe er Nordens største regionale- og Norges eldste flyselskap. Selskapet er 100 % eier av datterselskapene Widerøe Technical Services, Widerøe Ground Handling og Widerøe Internet. Til sammen er vi 3000 stolte og engasjerte medarbeidere. Hvert år reiser nær 3 millioner passasjerer med oss på våre 47 destinasjoner i inn- og utland. Vi har mer enn 450 daglige avganger og opererer 41 fly av typen Dash 8. Widerøe er opptatt av mangfold og ønsker medarbeidere med ulik kompetanse og erfaringsbakgrunn.