5 års garanti også for bobiler og caravan

Pressemelding   •   feb 27, 2013 21:03 CET

Nå kan også nye bobiler og campingvogner leveres med inntil 5 års garanti, forteller Torbjørn Lind i Car Protect. Asker-firmaet kan dessuten melde at man nå også tilbyr en premium garanti for opptil 10 år gamle brukte bobiler.

- 2 års fabrikkgaranti var inntil for kort tid siden det vanlige for bobiler, som gjerne hadde en pris på 600.000 kroner eller mer. Samtidig ble selv den billigste lille personbil levert med 5 års garanti.

Med raskt økende interesse for bobilturisme, ble også behovet for økt trygghet for bobilkjøpernes investering større, og det er dette vi nå imøtekommer, sier Lind.

Car Protect tilbyr en utvidet garanti på nye bobiler med inntil 3 år, slik at kunden medregnet fabrikkgarantien har til sammen 5 års garantidekning.

- Det er store forskjeller på de garantiordningene som i dag tilbys. Vår garanti for nye bobiler dekker stort sett alle vitale deler – både mekaniske og elektriske – i både bil og bodel, og med minst like god dekning som de fleste ordinære 5-års garantiordninger som følger nye personbiler som selges i Norge.

I tillegg dekker vi også enkelte slitasjedeler ved akutt svikt, forteller Torbjørn Lind, som også har flere nyheter på lager:

- Siste nytt fra oss er at vi også tilbyr en premium garanti på inntil 2 år for brukte bobiler. Kravet er  at bobilen ikke er eldre enn 10 år, og ikke er kjørt over 150.000 kilometer ved tegning av garantien.

Dessuten sørger vi nå for at også nye campingvogner får opptil 5 års garanti etter samme prinsipp som for bobiler.

Asker-firmaet Car Protect ble etablert i 2004, og selger garantiforsikringer med den internasjonale forsikringsgiganten Amtrust som forsikringsleverandør. For nye bobiler inntil 3,5 tonn totalvekt som er importert til Norge, betyr dette at 2 eller 3 års fabrikkgaranti nå kan utvides med ytterligere inntil 3 års garanti fra Car Protect.

For bobil- eller caravankjøperen betyr dette en total garanti på 5 år eller 100.000 kilometer, avhengig av hva som først inntreffer. Garantien omfatter dekning av utgifter til eksempelvis leiebil, hotellovernatting og lignende innenfor normale rammer, og garantien kan overføres til ny kjøper ved privat salg av bobilen.

Unntatt er bobiler som importeres fra USA, og bobiler som ikke kommer til landet gjennom godkjent importør.

- Mer enn en dobling av garantitiden betyr selvsagt en vesentlig økt trygghet for kunden. Samtidig kjøper forhandleren seg fri fra risiko for en lav pris – og begge parter slipper ubehaget med vanskelige diskusjoner om hva som dekkes av Kjøpsloven eller ikke.

Vår garanti er et bidrag til økt seriøsitet i bransjen. Derfor tilbyr vi bare våre produkter gjennom utvalgte importører og forhandlere der vi kan innestå for kvaliteten.

- Hvilke krav stilles til kunde og forhandler for å få dekning?

- Her gjelder mye av det samme som for biler. Bobilen må ha fulgt fabrikkens krav til løpende service og vedlikehold for å være sikret garantierstatning. For brukt bobil kreves det tilstandssjekk, og at bilen er i orden ved levering til kunde, slutter Torbjørn Lind i Car Protect.

Nye bobiler og caravans kan nå leveres med inntil 5 års nybilgaranti på linje med personbiler. (ill.foto)

Mer informasjon:

Torbjørn Lind, tlf. 47608407 --  tl@carprotect.no