DEFA på Automechanika: DEFA Link kommuniserer med bilen og hytta via mobilen

Pressemelding   •   sep 22, 2014 19:52 CEST

På den ledende fagmessen Automechanika, som nylig ble arrangert i Frankfurt, presenterte DEFA applikasjonen DEFA Link og funksjonene som muliggjør fjernstyring av varme og overvåking av bilen og hytta.

- Vi er svært fornøyd med den store interessen bilbransjen viste for hvilke muligheter som ligger i DEFA Link for forbrukere som ønsker enkelhet og komfort, sier Morten Berg, Direktør Marked og Salg i DEFA AS.

DEFA Link, som er lansert i Norden, gir bileier tilgang til funksjonene WarmUp, Security og Finder fra smarttelefon (iOS og Android). Med WarmUp kan bileier forhåndsinnstille og styre bilvarmesystemet fra mobilen. Security-merke i bilvindu skal virke preventivt på biltyver, og med tyverivarslingen på vil bileier få et varsel til mobilen om bilen flyttes eller startes – også hvis dette skjer med originalnøkkel.

Med Finder-funksjonen kan bileier se og følge bilens bevegelser på kart på mobilen, og enkelt dele posisjonen med f.eks politi eller nødetat.

DEFA Link for hytte og fritidsbolig gjør det mulig å fjernstyre varmen på hytta fra mobilen, og i tillegg er det inkludert en rekke varslingstjenester ved brann, strømbrudd og innbrudd.  DEFA Link Appen lastes ned fra Play Store (iOS) eller App Store (Android).

DEFA Link appen kan alle teste ved å logge inn med brukernavn: demo og passord: demo

DEFA Connected Car

Under konseptet DEFA Connected Car ble flere nye muligheter med Link presentert på Automechanika. Det handler om en naturlig videreutvikling av tjenesten ved at DEFA Link kan integreres i bilens eget infotainment-system.

- Det er den stadige utviklingen innenfor konseptet Connected Car som gjør at vi ser potensial for DEFA Link og funksjonene WarmUp, Security og Finder i nye markeder, og vi ser frem til å diskutere mulig samarbeid med ledende bilprodusenter, sier Morten Berg videre.

Det er to muligheter for å etablere forbindelse mellom bileier og bilen med Link – enten ved å installere DEFA Gateway (Link Hub) i bilen, eller ved å bruke bilens eget infotainment system for å integrere DEFA Link funksjonene for bileier. DEFAs teknologi og kompetanse vil også være viktig for å utvide markedet for Link.

WarmUp på AutomechanikaDEFA WarmUp gir bileier en varm kupé, isfrie ruter, forvarmet motor og toppladet batteri gjennom hele vinterhalvåret. Allerede ved 10 plussgrader oppnås en miljøeffekt ved bruk av motorvarmer. En forvarmet motor reduserer utslipp av skadelige avgasser med 33% de første 4-5 kilometer, viser tester utført av DEFA.

Samtidig vil bevisste bilførere oppnå besparelser fordi toppladet batteri og forvarmet motor bidrar til at bilen bruker mindre drivstoff, samtidig som det blir mindre slitasje på motor og batteri.

Systemet leveres med markedets minste og mest effektive kupévarmer, Termini II.

Nyhet! SmartCharge 8A med PowerSupply

Med SmartCharge leverer DEFA verdens mest brukervennlige batterilader, som gjør batterilading både enkelt og trygt. I år har DEFA lansert SmartCharge 8A som er litt større og mye kraftigere enn 4A versjonen..

SmartCharge gjenkjenner selv hvilken type batteri den kobles til, og justerer ladeprosessen i forhold til dette. Enkel betjening med én AV/PÅ knapp – og en kortslutnings- og gnistfri tilkobling avdramatiserer effektivt hjemmeladingen.

Dessuten kommer 8A med PowerSupply for konstant strømtilførsel, for eksempel ved skifte av bilens batteri. Denne funksjonen kunne messebesøkende teste på Automechanika, i tillegg til demonstrasjon av tilbehør som gjør lading av bil, motorsykkel og båt enda enklere.

DEFA-appen vil også kunne integreres i bilens infotainment-system.

SmartCharge er trygg, sikker og enkel å betjene og avdramatiserer effektivt mysteriene ved hjemmelading!

DEFA er et norskeid industrikonsern som er markedsledende på elektrisk bilvarme i Europa. Bedriften har over 300 ansatte innen produksjon, salg og markedsføring basert i Norden, Canada og Kina. I tillegg til bilvarme og alarmsystem for kjøretøy leverer DEFA ladeprodukter, belysningsprodukter og varmestyrings- og alarmsystem for hytte og 12V-bruk. Nyheten DEFA Link gjør det mulig å fjernstyre bilvarmen, samt få tyverivarsling og sporing av kjøretøy med mobilen. DEFAs produkter selges i de fleste markeder i Europa. www.defa.com