Hankook originaldekk for MAN i 36 dimensjoner

Pressemelding   •   nov 14, 2016 17:32 CET

Hankook e-cube MAX.

Hankook Tire har allerede i halvannet år levert dekk til originalmontering på tunge MAN lastebiler i langtransport. Under høstens store nyttekjøretøymesse i Hannover presenterte Hankook ytterligere 19 dimensjoner til OE-sortimentet hos den tyske lastebil- og buss produsenten. Hankooks leveranser av OE-dekk til MAN omfatter dermed i alt 36 dimensjoner i 17,5, 19,5, 22,5 og 24 tommer seriene.

De nye dimensjonene omfatter blant annet dekk i seriene e-cube MAX, SmartFlex og SmartWork for levering til forskjellige modeller fra MANs produksjonsanlegg i Tyskland, Østerrike og Polen. Dekkseriene er spesielt tilpasset europeiske forhold, og byr på en rekke miljømessige og økonomiske fordeler.

MAN Truck & Bus AG er en del av Volkswagen-gruppen, som er en av Hankook Tires største OE-kunder globalt. Nyttekjøretøyspesialisten og dekkprodusenten har samarbeidet siden første kvartal 2015.

- Utvidelsene av OE-leveransene til MAN nyttekjøretøy har stor strategisk betydning for oss, ikke minst fordi vi nå kan tilby ytterligere slitebanemønstre og dimensjoner også for lette og mellomtunge MAN lastebiler, sier Ho-Youl Pae, Hankook COO i Europa.

Dekkene vil bli montert på MANs prisvinnende kjøretøyserier TGX, TGS, TGM og TGL som benyttes både i nasjonal og grensekryssende langtransport, distribusjonskjøring og anleggstransport.

Dekkene inkluderer e-cube MAX, som er anerkjent for sine kvaliteter i internasjonal langtransport, helårsdekk-serien SmartFlex som er aktuell både for langtransport og distribusjonskjøring, og i tillegg anleggsalternativer fra SmartWork-seriene.

Dekkene er spesielt tilpasset montering på Euro 6-biler, med slitebanemønstre som scorer meget høyt på både miljøvennlighet og slitestyrke, for dekk på styreaksel og drivende aksler.

Dette har selvsagt stor betydning for totalkostnadene, noe som ikke minst er viktig for OE-utstyr.

Et spesielt kjennetegn ved Hankooks nye OE-sortiment er de nye dimensjonene i lavprofil-segmentet. Med disse demonstrerer dekkprodusenten at produktene allerede er godt integrert med gjeldende markedstrender, som den økende interessen for lavprofil-dimensjoner til lastebilnæringen.

Hankook Tire importeres og distribueres i Norge av NDI Norge A/S - www.ndi.no

Ønsker du flere bilder/andre motiver? Ta kontakt med Frank Williksen, mob. 92261064 eller på mail – frank@williksen.no

Hankook Tire er en av verdens fem største produsenter av dekk, og leverer testvinnende premium dekk til personbiler, lette lastebiler, SUV-er, varebiler, lastebiler og busser, foruten motorsport - både baneracing og rally.

Målsettingen er å tilby forbrukerne teknologisk avanserte produkter av topp kvalitet og med høy kjøreglede. For å realisere dette, investerer Hankook Tire store beløp i forskning og utvikling ved fem tekniske sentere og syv produksjonsanlegg verden rundt.

Skreddersydde dekkløsninger for det europeiske markedet, foruten dekk til originalmontering hos ledende produsenter av premium biler, blir utviklet ved konsernets regionale tekniske senter i Hannover i Tyskland.

Produksjon av dekk til det europeiske markedet skjer i en topp moderne fabrikk i Rácalmás i Ungarn. Fabrikken, som ble åpnet i juli 2007, har kontinuerlig blitt utvidet, og i dag produserer ca 3000 ansatte her ca 19 millioner dekk årlig til personbiler, SUV-modeller og lette lastebiler.

Hankook Tire har i dag totalt mer enn 22 000 ansatte, og produktene selges i over 180 land.