Monroe går foran: Ny støtdemper-serie øker sikkerheten

Pressemelding   •   nov 16, 2016 17:50 CET

OESpectrum er navnet på Monroes nye, avanserte støtdemperserie.

Monroe har nå lansert en helt ny serie premium støtdempere til ettermarkedet. Monroe OESpectrum bygger på avansert teknologi, og sikter primært mot bilister som vil ha støtdempere som sikrer optimale og sikre kjøreegenskaper under alle forhold.

- Den nye støtdemperserien er samtidig den første fra Monroe som leveres med 5 års garanti på produktkvalitet og ytelse, forteller Terje Støa Edvardsen i Tenneco i Norge.

Monroe OESpectrum har Monroes nye patenterte TECH®2 Rebound Valving Technology™, som gir øyeblikkelig tilbakemelding og respons ved skiftende kjøreforhold. Dette sikrer eksepsjonelt godt veigrep, mer komfortabel kjøring og bedre kontroll og mestringsfølelse for føreren – kort sagt økt sikkerhet.

Teknologien kommer i kombinasjon med Tennecos nye høyhastighets Impact Control Valve, som i sin tur bidrar til at hver eneste OESpectrum-enhet leverer en unik kombinasjon av kontroll, redusert støy, vibrasjon og stivhet.

- Monroe OESpectrum støtdempere gjør det mulig for verksteder og teknikere å eliminere det tradisjonelle kompromisset mellom eksakt kjøretøykontroll og uønsket stiv fjæringskarakteristikk, sier Terje Støa Edvardsen.

- Ved å bruke denne avanserte teknologien kan våre partnere på ettermarkedet hjelpe kundene sine til en super kjøreopplevelse, sier han videre.

Den patenterte Monroe R-TechRebound Valving Technology benytter to sett med nøyaktig kalibrerte skiver, skilt av en eksentrisk spiralformet skive for å forhindre plutselige og uønskede forandringer i dempingskraften. Den mer presise overgangen mellom dempingskontrollfasene sikrer en mer konsistent kontrollkarakteristikk over et bredere spekter av kjøreforhold og –situasjoner.

Andre forbedringer i Monroe OESpectrum er høykvalitets krombelegg på stempelstangen, ny og avansert oljetetning, intern tilbakeslagstopper for spiralfjær på mange enheter, ny lukket anti-friksjons PTFE stempelfjær, og premium halvsyntetisk oljespesifikasjon.

Mer på www.monroe-oespectrum.com

Tenneco er et globalt produksjonskonsern med en årsomsetning på ca. 8,2 milliarder USD og ca. 30.000 ansatte over hele verden. Tenneco er en av verdens største foretak på design, utvikling, produksjon og markedsføring av eksossystemer, katalysatorer og annet renseutstyr, samt støtdempere og andre opphengskomponenter for originalmontering og til ettermarkedet. De viktigste varemerkene er Monroe®, Walker®, XNOx™ og Clevite® Elastomer.

www.tenneco.com.