Overtar Hjulet Caravansenter på Vinterbro: Caravansenter gruppen fortsetter veksten

Pressemelding   •   jul 14, 2017 15:12 CEST

Konsernsjef Bengt Heggertveit, Caravansenter Holding AS.

- Hjulet Caravansenter AS blir en viktig forhandler for oss i caravanmarkedet på Østlandet, og vi er glade over å få flere dyktige medarbeidere med på laget.

Det sier konsernsjef Bengt Heggertveit i Caravansenter Holding i en kommentar til at selskapet i dag har overtatt den tradisjonsrike caravan-forhandleren på Vinterbro i Ås kommune nær Oslo.

De nye eierne overtar driften umiddelbart, og bedriften fortsetter inntil videre med eksisterende markedsnavn i de nåværende lokalene.

Hjulet Caravansenter er en ren campingvognforhandler som i alle år har solgt vogner fra Knaus Tabbert Group. Bedriften selger vogner under merkenavnene Knaus, Tabbert og T&B samt Solifer. Det planlegges ikke å selge bobiler fra Hjulets anlegg, som for øvrig er nabo med fornøyelsesparken Tusenfryd på Vinterbro litt sør for Oslo, forteller Heggertveit.

Daglig leder Rune Otterstad i Hjulet Caravansenter AS er også godt fornøyd med salget:

- Med salget til Caravansenter Holding er vi trygge på at bedriften er sikret en spennende fremtid sammen med noen av bransjens mest erfarne og profesjonelle aktører, sier han.

Caravansenter Holding er morselskap i en ny nordisk satsing på bobil- og caravanmarkedet, og eies med 2/3 av Adolfsen Group og 1/3 av tidligere eiere av Sørlandets Caravansenter AS.

Med oppkjøpet av Hjulet Caravansenter består nå kjeden av åtte avdelinger – tre i Nord-Norge (Fauske, Bjerkvik og Nordkjosbotn) og fem i Sør-Norge (Ålgård, Grimstad, Jessheim, Ålesund og Vinterbro). Det er planlagt ytterligere vekst de nærmeste 2-3 årene.

Konsernsjef Bengt Heggertveit, Caravansenter Holding AS.

Kontakt for ytterligere spørsmål:

Bengt Heggertveit, konsernsjef Caravansenter Holding AS, mobiltlf: 907 38 400, e-post: bengt@caravansenter.no