Webasto utvider tilbudet: Komplette løsninger med strømforsyning

Pressemelding   •   apr 09, 2018 17:52 CEST

Eksempel på en integrert løsning med komponenter fra Webasto og WhisperPower.

I tillegg til det brede sortimentet av parkeringsvarmere og ladeløsninger, utvider nå Webasto produktutvalget ytterligere ved å tilby strømforsyning inkludert i komplette systempakker.

- Dette er resultatet av et strategisk samarbeid som er innledet med nederlandske WhisperPower, som er en ledende produsent av strømforsyningssystemer, forteller Gjermund Hjell, Country Manager i Webasto Thermo & Comfort Norge.

- Samarbeidsavtalen som nylig ble inngått, hadde bakgrunn i et ønske fra Webasto om å inkludere produkter og systemer for strømforsyning i sitt produktutvalg.

Samtidig ønsket WhisperPower å styrke sin globale distribusjon, og får nå tilgang til en lang rekke land via Webastos nettverk av distributører – inkludert Norge, Italia, Spania, Storbritannia, Portugal, Frankrike, Belgia, Nederland og Danmark.

Her får distributører, grossister, forhandlere og montører nå muligheten til å sette sammen alle nødvendige komponenter til de totalløsningene som trengs for å sikre god komfort, både om bord i fartøyer og i kjøretøyer, fra en og samme leverandør, legger Gjermund Hjell til.

- Vi ser et betydelig økt markedspotensial gjennom denne samarbeidsavtalen. Med WhisperPower får vi tilgang til tilleggsprodukter som gir en naturlig utvidelse av vårt tilbud av produkter og systemer, fra en innovativ leverandør som er kjent for kvalitet og god kundebehandling, understreker Hjell.

For Webasto er produktsynergien med WhisperPowers sortiment god, og gir Webasto muligheten til å tilby også strømforsyningen som er nødvendig til drift av mange av selskapets produkter, både til sjøs og på land.

Dette styrker Webastos konkurransekraft, og åpner for en rekke nye muligheter på flere områder innenfor det som kan kalles e-mobilitet: Alle slags løsninger for å sikre batterilading og kabinvarme, høykvalitets batterisystemer, og ladeløsninger samt

-tjenester for både private og offentlige kunder.

Kort og godt åpner det strategiske samarbeidet med WhisperPower muligheter for Webasto til å utvikle og levere komplette løsninger som inkluderer strømforsyning også der det ikke er tilgang til ekstern strøm.

Om Webasto:

Webasto-konsernet i Stockdorf i nærheten av München har vært en familieeid bedrift siden firmaet ble stiftet i 1901. Konsernet opererer internasjonalt på over 50 steder (over 30 av disse er produksjonsanlegg) i divisjonene tak og termosystemer. Webasto er en av de 100 største leverandørene til bilindustrien over hele verden. I 2016 nådde konsernet et salgsvolum på 3,2 milliarder euro med mer enn 12 000 ansatte. Selskapets kjernekompetanse omfatter utvikling, produksjon og salg av komplette tak og konvertible systemer, samt oppvarming, kjøling og ventilasjon av personbiler, kommersielle- og spesialkjøretøyer, fritidsbåter og båter. For mer informasjon, besøk www.webasto-group.com