Alle gode ting er 7 for Guetta

Alle gode ting er 7 for Guetta

Den 2x GRAMMY-prisbelønte DJen og produsenten David Guetta lanserer i dag sitt syvende studioalbum «7» via What A Music LTD/Parlophone. 2018 har vært et svært produktivt år for franskmannen som har kunnet tilføye en rekke nye monsterhits til katalogen. Singler som «Flames» feat Sia«Like I Do» feat Martin Garrix og Brooks samt «Don’t Leave Me Alone» feat Anne-Marie har gått sin seiersgang på radiostasjoner her til lands og vil naturligvis være å finne på plata.

Guetta er kjent for sine samarbeid med superstjerner innen pop og hip hop hvilket bevises nok en gang med «7» som, foruten navnene nevnt ovenfor, inkluderer Bebe Rexha, Justin Bieber, Black Coffee, G-Eazy, J.Balvin, Jason Derulo, Jess Glynne, Lil Uzi Vert, Nicki Minaj, Stefflon Don, Steve Aoki og Willy William blant en rekke nye talenter.

I tillegg til en rekke samarbeid med store artister, innehar Guetta en unik visjon og evne til å bygge bro mellom EDM og urban musikk på en måte som imponerer oss gang på gang. Resultatet er at han i dag står sterkt som et internasjonalt ikon med et globalt salg på over 50 millioner album og singler, i tillegg til over 10 milliarder avspillinger på YouTube og Spotify. Som om ikke dette var nok bevis for å manifestere hans popularitet, troner han også som den DJ/produsenten med høyest antall følgere på sosiale medier i historien.

Etter over tre tiår som en pioner innen EDM er det trygt å si at på dette punktet i karrieren vet Guetta akkurat hvor han vil. Han har vist seg å besitte den uendelige energien som kreves for å holde tritt med omfattende konsertturnéer og samtidig opprettholde en stødig strøm av utgivelser - uten tegn til å miste sitt sjangerkryssende, fengende varemerke.

Sjekk ut David Guettas "7" her

Følg David Guetta på FacebookTwitterInstagram og YouTube.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.