Blackout fra Bergan

Blackout fra Bergan

«This is how we do it»

Julie Bergans 2016 var et år stappet med oppturer og glitrende troféer. «Arigato» toppet listene her i Norge, var topp fem i Sverige og roterte tungt på radio og strømmetjenester i inn og utland. Låten er streamet over 55 millioner ganger, og musikkvideoen er sett nesten 4 millioner ganger. Med «Arigato» ble Bergan nominert til to P3 Gull-priser, og, som om ikke det var nok, så har hun sjansen til å hente hjem Spellemannprisen for «Årets Låt» i slutten av måneden.

«This is how I want it now»

Dette eventyrlige året har Julie reist “til lands, til vanns og i lufta med”, og turnert kongeriket Norge for fulle hus, både på egenhånd og som avslutningsnummer på VG-listas turné. Sverige, Finland og Danmark fikk heller ikke nok av den norske energibomben, og oppvarmingsjobben for Justin Biebers to utsolgte konserter på Telenor Arena var så vellykket at hun like godt ble invitert til å gjøre det samme i flere europeiske byer. Kalenderen var full, men hun fikk heldigvis blitt med Team Bieber til Spania. Noe Julie beskriver som et adrenalinkick, «Å stå foran et så stort og entusiastisk publikum gir definitivt mersmak!»

«This is how we do it»

- «For meg så handler «Blackout» om å ville glemme noe, eller noen. Fjerne alt som påvirker deg på en dårlig måte. I mørket kan man ikke se noe, og da kjennes det som om man får en pause fra omverden i et lite øyeblikk» sier Bergan
Ikke at hun ønsker seg en pause. Nå girer Julie Bergan opp og gjør seg klar for det 2017 har å by på med «Blackout». Også denne gjort i samarbeid med «Arigato»-produsent Joakim «Kid Joki» Haukaas.

Låten er allerede lagt til på NRK P3’s spillelister, og fra klokken 00.01, fredag 13. januar, kan du høre den overalt hvor god musikk strømmes.

«This is how I want it now»

Følg Julie BerganFacebook, Instagram, YouTube, Spotify, Twitter og på www.juliebergan.com

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.