Christine and the Queens bekreftet til Øyafestivalen

Christine and the Queens bekreftet til Øyafestivalen

I dag ble det offentliggjort at Christine and the Queens skal spille onsdag 10.august under årets Øyafestival. 15. april slippes første singel "iT" fra albumet, og 22. april er albumet i sin helhet tilgjengelig i Norge.

Nylig tok Lena Dunham franske Christine and the Queens under sine vinger, da hun avsluttet episode fem av sin anerkjente serie GIRLS med artistens låt "iT". Og det kan virke som at det ikke er kun Lena Dunham som er fan - etter Girls-episoden havnet låten som nummer 38 på norske Shazam - låten vil forøvrig være første singel fra albumet, og vil være tilgjengelig der du lytter til musikk 15. april.

Christine and the Queens utfordrer både sjangermessig båssetting og kjønnsroller. Det musikalske uttrykket kan enkelt forklart kalles minimalistisk og sofistikert pop, som henter sin inspirasjon fra alt fra tradisjonelle viser til moderne hiphop. Artisten har tatt hjemlandet Frankrike med storm, og om et par uker kan også vi nyte albumet. Den hittil så fransksyngende artisten tar nå veien videre med i større grad engelske tekster (dog med en sjarmerende fransk aksent), med en engelsk versjon av fjorårets suksessalbum Chaleur Humaine. Når hun nå skal gjeste Øyafestivalen i sommer, kan vi vente oss et liveshow med sterke innslag av både dans og teater - vi gleder oss!

Héloïse Letissier er navnet på kvinnen bak Christine and the Queens. Letissier har bodd i både Paris og i London, for å jobbe med musikk, kunst og andre kulturuttrykk, og har etter debut-EPen i 2011 varmet opp for både Lykke Li og Marina & The Diamonds. Nå er det på tide at Oslo får oppleve Christine And The Queens i stort format.

Se her  og her for mer info.

Sjekk Christine and the Queens på FacebookInstagram og Twitter, og besøk hennes hjemmeside her. Hør musikken i Spotify her.

Andre band vi gleder oss til å se på Øyafestivalen i år:

VANT (UK)

MASTODON (US)

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.