Coldplay (c) Anton Corbijn

Coldplay slipper treenighet: livealbum, konsertfilm og dokumentar

Den 7. desember vil Coldplay feire deres rekordslående turné "A Head Full Of Dreams" ved å utgi Live In Buenos Aires / Live In São Paulo / A Head Full Of Dreams (film), på CD, DVD, vinyl og digitalt.

Albumet Live In Buenos Aires ble innspilt 15. november 2017 under den aller siste kvelden av "A Head Full Of Dreams" turnéen. Albumet inneholder 24 låter og markerer den første Coldplay-konserten som utgis i sin helhet. I tillegg vil en to timer lang konsertfilm ved navn Live In São Paulo som ble filmet én uke tidligere, 8. november 2017, utgis.

Turnéen "A Head Full Of Dreams" er bekreftet som den tredje største noensinne, etter at bandet spilte for mer enn 5,5 millioner fans over hele verden.

Kombinasjonen livealbum og live konsertfilm – også kjent som the Butterfly package – blir komplett med den nye  "A Head Full of Dreams" dokumentarfilmen, som tar for seg Coldplays fargerike tjue år lange historie.

I tillegg ble Viva La Vida fra Live In Buenos Aires tilgjengelig for streaming/nedlasting 16. oktober, sammen med Live In Sao Paulo video av samme låt på YouTube. Live In Buenos Aires og Live In Sao Paulo inkluderer hits og fanfavoritter fra bandets syv #1 studioalbum.

Hele Butterfly pakken er tilgjengelig for forhåndsbestilling som en 2 x DVD/ 2 x CD-sett og en 2 x DVD/ 3 x gullvinyl-samling. Å kun kjøpe 2 x CD av Live In Buenos Aires albumet vil også være tilgjengelig, også digitalt.

Fra 21. november vil filmen "A Head Full Of Dreams" streames eksklusivt på verdensbasis hos Amazon Prime Video. Filmen vil også bli vist, for kun en kveld, i mer enn 2,000 kinosaler i 64 land globalt den 14. november. I Oslo vises filmen på Ringen kino, i tillegg til flere utvalgte byer i landet. Se full oversikt her.

Filmen er laget av Mat Whitecross – regissøren bak Supersonic, den kritikerroste Oasis-dokumentaren fra 2016 – som møtte de fire vennene på universitetet i London, før de en gang hadde formet bandet. Whitecross har dermed vært der fra begynnelsen av og fanget musikken og relasjonene på film.

Albumets vakre cover er laget av den islanske artisten Kritjana S Williams og viser en collage som inkluderer en rekke visuelle motiver hentet fra bandets tidligere cover, videoer og historie. Fans oppfordres til å utforske artworket i detalj via et forstørrelsesglass på bandets hjemmeside

Følg Coldplay på FacebookInstagram og YouTube

22. A Sky Full Of Stars

23. Up&Up

24. End Credits

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.