donkeyboy slipper singelen "Downtown" 15. Juni

donkeyboy slipper singelen "Downtown" 15. Juni

15. Juni slipper donkeyboy singelen "Downtown", men allerede førstkommende fredag kan du streame låta i Spotify. For å gjøre ventetiden enda kortere kan du klikke deg inn på donkeyboys facebook-kanaler for å lytte til en teaser av låta.

Det har allerede gått seks år siden donkeyboy kom som en pop-eksplosjon inn i rampelyset, i fargerike dresser og med udiskutable hits i bagasjen. Bandet består av Cato Sundberg, Kent Sundberg, Peter Michelsen og Thomas Drabløs fra Drammen – og de har jobbet sammen med musikken siden 2005. Singlene «Ambitions», «Sometimes», «Stereolife» var alle en del av debuten Caught in a life som ble sluppet i 2009 og gikk rett til topps på VG-lista, og endte med å ligge der i hele 43 uker. De skapte forøvrig også norsk pophistorie ved å ha både første- og andreplass på VG-lista i slutten av september 2009.

Med de litt underlig oppbygde tekstlinjene, rare tematikker, fargerike fremtoning, gjennomført frisk produksjon og melodilinjene som raskt fester seg har gjengen fra Drammen både imponert og provosert – men først og fremst, gitt Norge en eventyrlig popsuksess. donkeyboy har blitt synonymt med fengende refrenger. På andrealbumet kom like solide «City Boy» og «Pull of the Eye», og Sundberg-brødrene understreket nok en gang at de er store produsenttalenter. Tilsammen lå de to albumene på VG-lista hele 62 uker.

Etter at «Triggerfinger» ble sluppet høsten 2013 og VG tok av seg hatten for at eselguttene hadde modnet og laget nok et uimotståelig refreng, fortsatte suksesshistorien og platinatroféfangsten i 2014 med hitsinglene «Hero» og «Crazy Something Normal». Siststnevnte ble 2014s mest spilte låt på norsk radio.

Totalt har donkeyboys album og singler så langt solgt/streamet til seg vanvittige 54 x platina i Norden!

Det nærmer seg nå slipp av en ny pop-perle ved navn «Downtown». Låten er komponert av Kent Sundberg, Cato Sundberg, Lasse Michelsen, Tor Erik Hermansen (Stargate) og Ross Golan. Ross Golan, Jason Evigan og Mozella har skrevet teksten. Gjestevokalist er Gunhild Kristoffersen, som ellers er Susanne Sundførs faste korist/keyboardist og har sitt eget band Bow To Each Other. På den nye singelen har donkeyboy gjentatt det tidligere svært så vellykkede samarbeidet med den prisbelønte mixeren Phil Tan (Rihanna, Pharrell, Mariah Carey), og mastringsmesteren Tom Coyne.

«Downtown» kan høres på radio og Spotify fra fredag 12. juni og er tilgjengelig på alle plattformer fra mandag 15. juni.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.