Gabrielle Aplin til Senkveld fredag 19. april

Gabrielle Aplin til Senkveld fredag 19. april

Den britiske sangfuglen Gabrielle Aplin fremfører sin hit ”Please Don’t Say You Love Me” på Senkveld på fredag, og har eksklusiv showcase i Oslo dagen før.

Den unge artisten og låtskriveren Gabrielle Aplin (20) fikk braksuksess med sin coverversjon av ”The Powe of Love” i desember, som frontet en gigantisk John Lewis-kampanje og toppet både singellisten og iTunes i UK. Hennes første offisielle singel, ”Please Don’t Say You Love Me” – som gikk rett til topp 10 på UK-listene første uke, er for øyeblikket i høy rotasjon på radio i blant annet England, Danmark og Norge. Hun fikk nylig tusenvis av nye fans på turné som support for sin gode venn – selveste popstjernen Ed Sheeran, hun har solgt ut sin egen turné som foregår i disse dager og nylig offentliggjorde hun enda en massiv turné for høsten 2013.

Nå på fredag besøker hun Thomas og Harald og fremfører ”Please Don’t Say You Love Me” som er A-listet på NRK P1 for øyeblikket.

Albumet English Rain slippes den 10.mai i Norge. Torsdag 18.april holder hun en eksklusiv showcase sammen med WiMP på The Thief.

Videon til Please Don't Say You Love Me har i skrivende stund over 3,8 miljoner views på YouTube.

EMI er ett av verdens største og eldste plateselskaper.

Blant våre internasjonale artister finner du The Beatles, Pink Floyd, David Bowie, Katy Perry, Robyn, Coldplay, David Guetta, Swedish House Mafia, Roxette, Kim Larsen, Tinie Tempah, Adam Tensta, Alice In Chains, LCD Soundsystem, Deadmau5, The Kooks, 30 Seconds To Mars, Jane’s Addiction, Kate Bush, Peter Gabriel, Rise To Remain, Iron Maiden m.fl. Blant våre norske artister finner du, Åge Aleksandersen, Susanne Sundfør, Marit Larsen, Henning Kvitnes, Hellbillies, Frida Amundsen, Lars Haavard Haugen, Madrugada, Dumdum Boys, Morten Abel, Halvdan Sivertsen m.fl