Higher Love fra Emilie Nicolas

Higher Love fra Emilie Nicolas

I dag kan du høre "Higher Love" – den aller første smakebiten fra Emilie Nicolas’ nært forestående andrealbum, Tranquille Emile.

”Det er så deilig å endelig kunne slippe ny musikk. ”Higher Love” er kanskje ikke det man forventer seg fra meg rent musikalsk og det gjør det enda mer gøy,” sier Emilie selv.

Låta er produsert av Eivind Helgerød, og co-produsert av Nicolay Svennæs Tangen, Anders Opsahl og Aksel Axxe Carlson.

Emilie Nicolas gjorde seg for alvor bemerket på den norske musikkscenen med albumdebuten Like I'm a warrior i 2014. Albumet gikk til topps på VG-lista, ble kåret til årets beste norske album av Aftenposten og Emilie hentet hjem to Spellemannpriser, i kategoriene "Årets nykommer" og "Årets popsolist".

I kjølvannet av det vellykkete albumslippet, turnerte hun både i Norge og Europa og ble av mange omtalt som et av våre aller fremste og mest spennende pophåp. Så ble det stille fra Emilie. Som følge av sykdom ble hun nødt til å ta en pause fra musikk og rampelys. Nå er hun endelig tilbake med full musikalsk kraft, og 25. mai slipper hun sitt andre album Tranquille Emile – men først altså, "Higher Love".

Hør "Higher Love" HER, og se drømmen av en lyric video HER.

Emilie Nicolas - Higher Love

Følg Emilie Nicolas på Spotify, Facebook, Instagram og hennes hjemmeside for nyheter og oppdateringer!

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.