​Iron Maiden bekrefter konsert i Norge den 15. juni 2016 med "The Book Of Souls World Tour"

Bandets nyeste album "The Book Of Souls" gikk rett til førsteplass i Norge og i 40 andre land. Maiden, crew og utstyr reiser verden rundt med Ed Force One, en Boeing 747-400 Jumbo Jet, med Bruce Dickinson som pilot.

Ingen ringere enn rockelegendene Iron Maiden, som i disse dager er høyaktuelle med dobbelalbumet ”The Book of Souls” som gikk til topps i hele 40 land, tar turen til Norge i sitt Boeing 747-400 jumbo jet ”Ed Force One”. Bak spakene sitter bandets vokalist Bruce Dickinson, mannen som skal fly bandet, crew og utstyr verden rundt i forbindelse med deres kommende turné ”The Book of Souls World Tour”. Iron Maiden skal til neste år besøke hele 35 land.

Bandet spiller i Telenor Arena 15. juni.

Billetter til den etterlengtede konserten går i salg tirsdag 27. oktober klokken 10:00, via: www.livenation.no og www.billettservice.no. Som vanlig vil bandet avholde forsalg for sine medlemmer. Ytterligere informasjon om dette finnes på: www.ironmaiden.com, sammen med annen informasjon om hvordan man kan delta i konkurransen ”First To The Barrier".

Bruce Dickinson sender følgende hilsen:

“We cannot wait to get back out on tour. Maiden thrive on touring and getting out to our fans, it’s also what we enjoy most. When we start in the USA in late February it will be 19 months since our last show at Sonisphere in the UK so we are raring to go. It will be a great feeling to board our new Jumbo Ed Force One with the crew and the gear and head round the globe and get back on stage for you guys! Telenor Arena is a great venue to play. It was 2011 when we were last in Oslo so it’ll be great to see all our fans here again

Dickinson fortsetter:

“Of course we haven't decided on the set list as yet and won’t until we start rehearsing but we really look forward to playing a number of new songs live, especially as the recording was so much live. However, as it’s been a while since we saw you all, I am sure we will include plenty of older fan favorites too. I think the fans will be delighted by what we have in mind. We are also in the middle of creating the new show and rest assured we are working hard to bring you all something spectacular, something with a lot of heart!!! You certainly deserve it for your patience“.

Special Guests under konserten i Telenor Arena er det svenske bandet Ghost: http://ghost-official.com. Som support på hele verdensturnéen ”The Book Of Souls World Tour” følger The Raven Age: www.theravenage.com

Ghost har følgende å si:

"Once again we have the tremendous pleasure of touring with one of our favorite bands on the planet - Iron Maiden. They once inspired many of us to pick up our instruments in the first place, but now they are also mentoring us in the noble art of being an even harder working band. Up the maidens!!" - A Nameless Ghoul

Billetter i salg tirsdag 27. oktober kl 10:00, via: www.billettservice.no

Både Iron Maidens management og Live Nation Norway AS oppfordrer publikum til å kjøpe billetter via sin autoriserte partner Billettservice AS.

Fakta om ”The Book Of Souls World Tour:

• Det nye Ed Force One transporterer band, crew og over 12 tonn med utstyr til seks av verdens syv kontinenter
  • Bandet kommer til å besøke 35 land på sin kommende turné, fly over 55.000 miles (89.000 km), og gjøre sitt første stopp i Kina og El Salvador
  • Bruce har startet sin utdannelse for å bli sertifisert 747-flyver. Han trener ved bruk av simulator ved Cardiff Aviation, en flyplass han selv eier i Wales.
  • Ed Force One vil igjen bli bekledd og designet med Iron Maiden-logoen og det nye albumdesignet. Siden 747-flyet er så stort, vil flyet bli modifisert og ombygd for å tilpasses turnéens nye produksjon
  • Bandets nyeste album gikk til topps i hele 24 land: Argentina, Østerrike, Belgia, Brasil, Kroatia, Tsjekkia, Finland, Tyskland, Hellas, Ungarn, Israel, Italia, Japan, Mexico, Nederland, Norge, Polen, Portugal, Serbia, Slovenia, Spania, Sverige, Sveits og England. I tillegg gikk albumet til topps i 19 land der lister for fysisk salg ikke lengre publiseres, kun digitalt salg: Bolivia, Bulgaria, Chile, Colombia, Costa Rica, Ecudor, El Salvador, Guatamala, India, Litauen, Luxemburg, Nepal, Nicarugua, Panama, Papua Ny Guinea, Paraguay, Peru, Romania, Slovakia. Albumet gikk også in på andreplass på lister i Australia, Canada, Danmark, Frankrike, Irland og New Zealand, og som nummer tre i Tyrkia og nummer fire i USA.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.

Warner Music Norway