James Blunt - Monsters

James Blunt avdekker følelsesladet video

James Blunt har laget en av de mest overbevisende videoene i karrieren for sin nye låt ‘Monsters’, et av høydepunktene fra hans anerkjente UK Top 3-album ‘Once Upon A Mind’ – ute nå på Atlantic Records. Se videoen HER.

Ideen til den skarpe, følelsesmessige videoen kom fra James personlig. Videoen er filmet i Oxfordshire og regissert av Vaughn Arnell - som tidligere har jobbet med James, Robbie Williams, The Spice Girls, George Michael og One Direction blant mange andre. "Monsters er til faren min som har fase 4 kronisk nyresykdom, så jeg spurte om han ville være med i videoen."

Den enkle, minimale og rørende låta er en av de mest personlige sangene James noensinne har skrevet. Sangen er en hjerteskjærende ode fra en sønn til sin far. Den viser James' emosjonelle vokal på sitt sterkeste og vil garantert få selv de tøffeste til å tørke noen tårer. Dette vil uten tvil bli en av årets mest omtalte videoer. Det århundrer gamle, gotiske huset der videoen ble filmet var også hjemmet til James Bond i filmen ‘Quantum of Solace’.

Siden han fremførte sangen live på Chris Evans' Virgin Radio-show forrige måned og deretter på årets ‘BBC Festival of Remembrance’, har sangen fått sitt eget liv, drevet av at James sjenerøst donerte alle royalties til Help for Heroes og The British Legion.

Refrenget til ‘Monsters’ treffer oss alle:

‘I’m not your son. You’re not my father,

We’re just two grown men saying goodbye.

No need to forgive. No need to forget.

I know your mistakes and you know mine.

And while you’re sleeping, I’ll try to make you proud.

So daddy, won’t you close your eyes.

Don’t be afraid. It’s my turn to chase the monsters away.’

James legger snart ut på en stor UK/Europa turne, som inkluderer en ‘must-see’ konsert i Londons Royal Albert Hall 7.April.

Erling Midtstue

Catalog and Label Manager +47 94 88 85 58