JC Stewart - I Need You To Hate Me

JC Stewart slipper ny singel

Etter hans nyeste single "Lying That You Love Me" ble listet hos Radio 1 i Storbritannia og han opptrådte live på Scott Mills' show, ble pop singer-songwriteren JC Stewart plutselig viral på global skala.

En dag han kjedet seg hjemme under lockdown filmet han en karantene-vri på den ikoniske Friends introlåta "I'll Be There For You", med teksten“It looks like we'll be inside for a year/ Or it might only be a day, a week or months it's really not clear.”Deretter eksploderte den etter at skuespiller Jennifer Aniston delte den på Instagram. Plutselig var den med på "Good Morning America", i tillegg til at skuespiller Nina Dobrev også delte videoen med sine 20 millioner følgere hvilket gjorde at den akkumulerte 5 millioner visninger på kort tid.

Det var et morsomt øyeblikk, samtidig som det avslører noe ved JC Stewarts personlighet. På den ene siden er han en humoristisk karakter som har Lewis Capaldi og Niall Horan som sine venner, men samtidig inneholder låtene en melankolsk ærlighet som resulterte i kallenavnet Professional Sadboy. Den emosjonelle siden kommer også tydelig fram med et mørkere tema på hans nye singel "I Need You To Hate Me".

Satt til akustisk gitar og diskré beats, tar låta for deg historien om et vaklende forhold som eksploderer til livet med det svevende refrenget der JC antyder at det er ingen vei tilbake: “I need you take hate me, say it to my face, I’ll go.”

"I Need You To Hate Me" ble inspirert av samme brudd som JC utforsket i hans tidligere singel "Have You Had Enough Wine?".

“There was a moment where we were just going through the motions,” gjenforteller han. “And I was like, ‘Instead of doing this, I’d rather that you hated me because there’d be something more to cling on to.’ The vibe was that we were really drifting apart.”

JC Stewart skrev "I Need You To Hate Me" sammen med låtas produsent Matt Schwartz (Yungblud) og Stephen "Koz" Kozmeniuk (Dua Lipa).

Som den fjerde generasjonen av JC Stewarts i familietreet, var den unge musikeren skjebnebestemt til å fortsette med familiens matvarebutikk ved samme navn i Nord-Irland, men i stedet tok han fatt på veien mot rampelyset. Senere, gjennom et tilfeldig møte med Lewis Capaldi på en fest i Hollywood nådde karrieren hans nye høyder. De to følte seg utenfor blant sine omgivelser og bestemte seg for å heller ta en øl sammen på en lokal bar. Sammenkomsten førte til at de skrev "Hollywood" i løpet av natten, fra Capaldi's #1 debutalbum.

Stewarts egen karriere har også skutt fart etter singlene "The Wrong Ones", "Pick Up Your Phone", og "Bones", samtidig som han har turnért med Lewis Capaldi, Lauv, Anne-Marie, Maisie Peters med flere.