Kristian Kristensen signerer med Warner Music Norway

Kristian Kristensen signerer med Warner Music Norway

Harstadværingen Kristian Kristensen signerte i dag platekontrakt med Warner Music Norway. Dette bare en uke etter at han gikk av med seieren i Urørt-finalen i regi av NRK P3.

Hør Kristian signere kontrakten live på NRK P1's Nitimen her
Les hva NRK P3 skriver her

I 2013 deltok Kristensen i TV2-programmet The Voice, hvor han ga samtlige dommere hakeslepp og vant mange seer-hjerter med sin fenomenale stemmeprakt. Etter dette gikk han tilbake i «skrivestua» for å fokusere på eget håntverk som låtskriver, og ikke bare på coverlåter og vokalprestasjoner.

Det er den karakteristiske stemmen som er kjernen i alt Kristensen gjør. Han har en unik falsett, som gjerne beskrives som en kombinasjon av klassiske pop-kvaliteter som hos James Vincent McMorrow og Sam Smith, med dybde og smerte som forbindes med vokalister som for eksempel Thom Yorke, Justin Vernon og Jeff Buckley.

Med låten Rusen Våkner Igjen, med naturlige referanser som James Blake, Bon Iver og Jeff Buckley, ble han «Ukas Urørt» på NRK P3, og samme kanal kåret låten til en av årets beste norske i 2014. Oppfølgeren Lyset fikk enda bedre mottagelse, og ble blant annet listet på både P3 og P1. I tillegg er dette låten som tok Kristian helt til topps i Urørt-finalen 21. februar 2015 og fikk Warners A&R Mike Herbrik til å trekke fram de helt store superlativene og kalte ham en artist med «ubegrenset potensial». Les hele saken, og se Kristians vinneropptreden med Lyset her.

I tillegg til platekontrakt har Kristian inngått bookingavtale med TimeOut Agency.
«Kristian Kristensen er et av de største vokaltalentene jeg har hørt på lenge og vi er supergira for at vi skal jobbe sammen fremover. Kristian har det ekstraordinære som kommer til å bringe han høyt og langt utover landegrensene» - Ragnar Vikse, Timeout Agency

Allerede nå er Kristian booket til et titalls av sommerens musikkfestivaler, og allerede neste uke kan du oppleve ham live i forbindelse med årets by:Larm. Han spiller fredag 6. mars klokken 22.00 på P3 Scenen, og lørdag 7. mars klokken 20.00 på Sentrum Scene.
Med seg har Kristian et fantastisk band som består av Sondre Larsen på trommer, Eirik Jacobsen på bass, Martin Sternberg på keyboards og Henrik Østgaard på el-gitar og synth.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.