Miss Li med nytt album

Miss Li med nytt album

24. Mai er Miss Li tilbake med sitt syvende album,”Wolves”, og som vanlig byr hun på en svimlende reise. Det som opprinnelig var et album med uutgitte låter fra 2007-2013 tok en stor vending i vinter og ble istedet et album med 8 helt nyskrevne sanger.

”Vi hørte igjennom alle de sangene som av ulike anledninger ikke hadde kommet med på noe album tidligere, og de hørtes virkelig kjempegode ut. Men jeg innså også ganske fort at det ikke holdt da sangene ikke lengre føltes ut som mine egne låter. De er ikke der jeg befinner meg musikalsk og følelsesmessig akkurat nå”,  forteller Linda.  Miss Li har nærmest vært på en konstant turné siden hun kjøpte sitt første piano for 7 år siden, og har med sin egensindige musikk og spesielle stemme blitt enn av Sveriges største artister. Mange forbinder nok Miss Li med glad pop og allsangvennlige melodier, men går vi dypere avsløres andre sider ved artisten – og det er akkurat de sidene vi får ta mer del av på albumet ”Wolves”.

”En nær venn fortalte en historie om en morfar som snakket med sitt barnebarn. Han snakket om den endeløse kampen som pågikk mellom han og alle mennesker. En kamp mellom to ulver – en god og en ond. Sønnen funderte på det morfaren hans hadde fortalt og etter en stund spurte han: Men hvem vinner da? Da svarte morfaren: Den ulven man mater! Noen dager senere spilte produsent og låtskriverkollegaen Sonny Boy Gustafsson en helt ny melodi for meg. Det var melodien til det som senere skulle bli singelen ”Spaceship”. Akkurat da melodien ble spilt falt alle mine tanker på plass. Jeg forsto at jeg måtte å gripe den følelsen og holde fast ved den for å kunne dra meg vekk fra det som holder meg under overflaten”, forteller Linda.

Slik ble albumet en form for terapi og det som opprinnelig bare var en låt ble plutselig et helt album. Oppriktig og rett. Mørkt, men fortsatt fullt av håp. ”Wolves” handler derfor om angst, kjærlighet, selvforakt og avhengighet, men med den følelsen at alle negative spiraler kan endres til å gå den andre veien.

Sangene er sammen med og produsert av Sonny Boy Gustafsson, og har blitt mikset av Lasse Mårten (Lykke Li, Peter Bjorn & John m fl).

”Wolves” ble sluppet 10. april i Sverige og gikk til #2 på den svenske topplisten i første uke.

EMI er ett av verdens største og eldste plateselskaper.

Coldplay, Pink Floyd, Robyn, David Guetta, Roxette, Kim Larsen, Gabrielle Aplin, Tinie Tempah, Adam Tensta, Kate Bush, Blur, Kraftwerk, Iron Maiden m.fl. Blant våre norske artister finner du Åge Aleksandersen, Susanne Sundfør, Marit Larsen, Truls, Henning Kvitnes, Envy, Hellbillies, Frida Amundsen, Gunnhild Sundli, John Olav Nilsen & Gjengen, Autolaser, Phil T. Rich, Röyksopp, Dumdum Boys, Postgirobygget, Morten Abel, Halvdan Sivertsen, Sval, Honningbarna, Lene Marlin m.fl