Musikk under 16 - The Wolves med ny single

Musikk under 16 - The Wolves med ny single

The Wolves - “Another Day Another Recreation”
Release: 9.8.2013
Konsert: 6.8.2013 kl 17:00, Internasjonalen.

The Wolves er et ungt og energisk polarpunk band fra Tromsø som har spilt i lag i 3-4 år. Bandet radiodebuterte på Urørt med låta ”Let’s Skate This Town”, hentet fra EPen ”Straight Outta Krooklyn” som kom ut i juni i år. The Wolves består av 16-17-åringene Mads Ystmark,
 Ørjan Myrland,
 Sveinung Engvik og
 Marius Platt. De gikk av med seieren etter en forrykende finale i Musikk under 16 på Miniøya. Premien var innspilling av en låt i Malabar Studio sommeren 2013. Singelen gis nå ut på plateselskapet Parlophone under Øyafestivalen.Nå gleder de seg vilt til å spille på Internasjonalen på Klubbdagen til Øyafestivalen. Neste mulighet for å se dem live er 21. august på Driv i Tromsø.

Credits:
Mads Erlend Ystmark: Vokal/Gitar
Marius James Platt: Bass/Vokal
Sveinung Mellem Engvik: Trommer
Ørjan Nyborg Myrland: Gitar/Vokal
Tekst/melodi: Mads Erlend Ystmark & Ørjan Nyborg Myrland/Ørjan Nyborg Myrland
Innspilt, mikset og mastret i Malabar Studio av Martin Bowitz.
Foto: Hassan Zouhar.
Coverfoto: Clas Kristensen

Pressekontakt: charlotte.oqvist@parlophonemusic.com

Musikk Under 16: Tidligere vinnere er Surfers Lingo (2010), Iben Mathea (2011) og Viviparous (2012). Sistnevnte gir også ut sin første singel, ”Majority”, 9. august! Konkurransen er et samarbeid mellom NRK P3 Urørt, Malabar Studio, Parlophone Music Norway, Øyafestivalen og Miniøya. Med Musikk Under 16 ønsker vi sammen å skape en arena der barn og unge får muligheten til å vise seg fram og bli tatt seriøst som musikkaktører. Musikk Under 16 skal være et springbrett for unge musikkinteresserte i hele Norges land, hvor geografisk tilhørighet ikke skal være avgjørende for å delta. Vinneren får spille inn en låt i Malabar Studio, og singelen gis ut på plateselskapet Parlophone under Øyafestivalen. Vinneren får også spille på Klubbdagen under Øyafestivalen. Vinnerlåta vil i tillegg bli spilt på NRK P3.

Parlophone er ett av verdens eldste plateselskaper.

Coldplay, Pink Floyd, Robyn, David Guetta, Roxette, Kim Larsen, Gabrielle Aplin, Tinie Tempah, Adam Tensta, Kate Bush, Blur, Kraftwerk, Iron Maiden m.fl. Blant våre norske artister finner du Åge Aleksandersen, Susanne Sundfør, Marit Larsen, Truls, Henning Kvitnes, Envy, Hellbillies, Frida Amundsen, Gunnhild Sundli, John Olav Nilsen & Gjengen, Autolaser, Phil T. Rich, Röyksopp, Dumdum Boys, Postgirobygget, Morten Abel, Halvdan Sivertsen, Sval, Honningbarna, Lene Marlin m.fl