Oslo Ess med ny singel «Amerika»

Oslo Ess med ny singel «Amerika»

2014 var året der Oslo Ess stadfestet at de virkelig tok steget opp på Norges rocketrone. Det var også året der deres tredje album Alle Hjerter Deler Seg geleidet gutta rett inn på førsteplass på VG-lista, sørget for fantastiske anmeldelser med 5´ere og 6´ere på terningen, og utnevnte bandet til det mestspillende festivalbandet i Norge, for fjerde år på rad. Oslo Ess er kjent for harde fraspark og å stupe ut i det blå. Nå gjør de det igjen, med sin nye singel «Amerika».

Det har ikke vært noen hemmelighet at de travle musikerne i Oslo Ess den siste tiden har ofret blod, svette og tårer i studio og i arbeidet med ny musikk. Etter stor etterspørsel fra den enorme fanbasen, kan gutta nå endelig komme med den gledelige nyheten om at deres nye singel «Amerika» slippes 20.november.

Se smakebiten på låta gutta publiserte på Facebook HER!

Oslo Ess har siden sin første utgivelse i 2011 omtrent vært sammenhengende listet på Norges største radiostasjoner, og de fire siste årene har de i knapt satt foten innenfor sin egen dør. Dette bandet ligger aldri på latsiden, og bruker store deler av årets 365 dager til å sørge for konserter for fulle hus og stemningsfulle festivalopplevelser rundt om i det ganske land. Fra Urørtfinale til Spellemannsnominasjon og to album på førsteplass på VG-lista - punkrockerne Åsmund Lande, Peter Larsson og Knut-Oscar Nymo fyller nå på mer kull i det ustoppelige Oslo Ess-lokomotivet - og slipper 20.november splitter nytt materiale for første gang på nesten to år.

Bandet mener selv at deres nye singel «...er apekatt i verset, men med en fin meloditvist i refrenget og en bass/munnspill-del det lukter krutt av». Dette er også noe av grunnen til at Oslo Ess velger å «knocke den ut» i god tid før deres årlige førjulskonsert i Oslo 20.desember – nye låter skal spilles live for engasjerte publikummere, på et stemningsfullt Rockefeller med høyt tempo og med høy temperatur.

Oslo Ess´ nye singel «Amerika» gis ut på Hakaslepp Records, bandets eget selskap, sammen med deres brødre og søstre i Warner Music, og er tilgjengelig fra 20.november!

Følg Oslo Ess på FacebookTwitterInstagram eller deres hjemmeside.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.

Warner Music Norway

Følg Warner Music Norway på FacebookTwitter eller Instagram