Phil Collins - A Hot Night in Paris og Serous Hits... Live! artwork

Phil Collins annonserer remastret livemusikk

Phil Collins fortsetter sin suksesfulle re-utgivelseskampanje ved å utgi remastrede versjoner av hans to klassiske livealbum Serious Hits… Liveog A Hot Night In Paris som begge vil bli utgitt 1. februar via Atlantic/Rhino.

Disse to albumene følger i fotsporene av den høyt profilerte Take A Look At Me Now re-utgivelseskampanjen. Deretter ga han ut The Singles-samlingen, før han begynte å lete i arkivene etter låter til samleplaten Plays Well With Others. Phil Collins‘ live konserter er idag mer populære en noengang, i det 67-åringen fyller arenaer etter areaner verden over. Phil har akkurat avsluttet en suksesfull Nord-Amerika turné, hans Not Dead Yet Live show reiser nå videre til Australia og New Zealand og 10. Juni står han på scenen på Koengen i Bergen.

Et av hans mest suksesfulle live album gjennom tidene, Serious Hits… Live!, ble utgitt 1990 og gikk rett inn som #2 i Storbritannia. Der ble den liggende på topp ti i tre måneder, og oppnådde 4x platina sertifisering med salg på over 1,2 millioner album. Plata ble spilt inn på forskjellige stadioner og arenaer gjennom deres syv måneder lange Seriously, Live! World Tour, og inkluderer flere av hans aller største hits som "In The Air Tonight", "You Can't Hurry Love", "Against All Odds (Take A Look At Me Now)", "Easy Lover (med Philip Bailey)" og "Another Day In Paradise".

I kontrast, fokuserte A Hot Night In Paris fra 1999 på jazz-inspirerete instrumental opptredener av utvalgte sanger fra Collins' solo-katalog samt låter fra Genesis med Collins på trommer. Albumet inneholder The Phil Collins Big Band som spiller utvalgte cover som Miles Davis' "Milestones" og en utvidet jam av "Pick Up The Pieces" av The Average White Band.

Begge album vil bli utgitt på CD, vinyl og digital og dette blir første gang A Hot Night In Paris blir utgitt på vinyl.

Følg Phil Collins på FacebookInstagramTwitter og YouTube for oppdateringer.

Serious Hits… Live! CD/Vinyl/Digital tracklisting

8.‘Against All Odds’

9. ‘Pick Up The Pieces’

10.‘The Los Endos Suite’

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.