Pink Floyd-katalogen tilgjengelig på vinyl for første gang på to tiår

3. juni vil Pink Floyd Records reintrodusere Pink Floyd-katalogen på vinyl, for første gang på lang, lang tid. De første albumene som vil bli tilgjengelig er The Piper at the Gates of Dawn, A Saucerful of Secrets, soundtracket fra filmen «More» og Ummagumma.

Resten av katalogen blir sluppet på vinyl i løpet av året, med regelmessige annonseringer. Mens du venter på å få spille av skivene på platespilleren, kan du nyte albumene på CD, digitalt og på de fleste streaming-plattformer.

Reproduksjonen har blitt gjennomført med den største forsiktighet for å kunne gjenskape den originale emballasjen. De første utgivelsene, som er mastret av James Guthrie, Joel Plante og Bernie Grundman vil bli presset på 180gram vinyl for optimal lydkvalitet.

Pink Floyd, med Syd Barrett, Roger Waters, Rick Wright og Nick Mason entret musikkscenen i 1967 med hitsingelen «Arnold Layne». Etter avgangen til Syd Barrett fikk bandet med seg David Gilmour, og sammen spilte de inn noen av de mest innovative og banebrytenede platene gjennom tidene. Det hele kulminerte i 1973 med et av de mestselgende albumene noensinne, nemlig The Dark Side Of The MoonMen suksessen stoppet ikke der, The Wall (1979), Animals (1977), Wish You Were Here (1975), The Final Cut (1983) og The Endless River (2014) har også toppet hitlistene globalt.

«Vi er stolte av å få lov til å fortsette og støtte en av verdens største og mest innflytelsesrike band. Dette er et spennende nytt kapittel i vårt langvarige partnerskap med Pink Floyd, og vi ser frem til å jobbe og hjelpe dem kuratere deres bemerkelsesverdige arbeid» sier Max Lousada, styreformann og administrerende direktør i Warner Music UK.

// Følg Pink Floyd på FacebookTwitter eller sjekk ut PinkFloyd.com for oppdateringer.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.